A több mint 40 éve működő családi étterem, a Polly pitéi üzemeltetői túl „szűknek” érezték a dél-kaliforniai Fullertont. A Facebookot hívták segítségül, hogy kitörjenek vállalkozásukkal a „helyi korlátokból”, és 2009-ben csatlakoztak is a „fészbukozók” táborához. Oldalukon elkezdtek rendszeresen posztolni a friss kínálatukról, vendégcsalogató újdonságaikról (persze ínycsiklandozó fotókkal!), valamint infókat tettek közzé jótékonysági eseményekről, amelyeken ők is feltűntek közkedvelt édességeikkel. Sőt az Üzenőfalukon olyan rendezvényekről sem feledkeztek meg, mint a Nemzeti pite nap, a Süti napja, a Juharszirup napja, hiszen ezeknek óriási a rajongótábora. Az elmúlt évek aktív „fészbukozásának” pedig meglett az eredménye: nemcsak több ezresre gyarapodott a “lájkolóik” száma, hanem 16 újabb éttermet nyitottak, olyan nagy lett az édességeik iránti igény.
Naponta több mint 1 milliárdan használják a Facebookot, és átlagosan 3,2 milliárdan lájkolnak és kommentelnek. Egy erős Facebook-jelenléttel bármilyen üzleti vállalkozás könnyen bekerülhet a napi “csevegésbe”, és máris aktívan élhet a „szájról szájra marketing” legerősebb fajtájával: az ismerősök egymás közötti ajánlásával, megosztásával. Tehát minél több embert érünk el a Facebook révén, és építünk ki velük kapcsolatot, annál inkább belendül a bizniszünk.
S mégis hogyan vágjunk bele? – merül fel a kérdés. A Polly pitéi étterem története csak egy a számos facebookos sikersztori közül, amelynek receptjeiből bárki csemegézhet. Az Ügyfélgyár által rendezett, május 23-i konferencián azonban csupa gyakorlati stratégiával, konkrét példával szembesülhetünk, melyet százszázalékosan beépíthetünk a marketing eszköztárunkba.
Hogyan csináljunk egy webshopban havi több milliós forgalmat kizárólag Facebookról? Hogyan építsünk fel egy Facebook-oldalt minőségi lájkolók gyűjtésére? Hogyan tudunk bevételt termelni költséghatékonyan a Facebook révén? Melyek azok a facebookos alkalmazások, amelyek segíthetik az értékesítési eredmények növelését? Hogyan vegyük rá a „rajongóinkat” a klikkelésen túli aktivitásra? Milyen egy sikeres Facebook-kampány? Mit érdemes eladni Facebookon? Mit érdemes posztolni? Hogyan használható a Facebook egy weboldal látogatottságának növelésére? – csak pár kérdés, amelyekre egytől-egyig választ kapunk, hogy aztán 1-2 éven belül már a mi sikertörténetünket emlegethessék, akárcsak a Polly pitéit.