Ezt mutatja az Invitel összegzése is, amely szerint az elmúlt időszakban vállalati ügyfeleinek száma 16 ezerről 20 ezerre emelkedett, és közülük a középvállalkozók már több mint 15 százaléka vásárol valamilyen informatikai és kommunikációtechnológiai (ICT) szolgáltatást – összegezte David McGowan, az Invitel vezérigazgatója a vállalat budaörsi sajtótájékoztatóján. A fejlődés irányát jól jelzi, hogy Európában a cégek 40-50 százaléka részben vagy teljes mértékben kiszervezi az informatikai rendszerét.
Az IT világa tehát az előfizethető informatikai megoldások irányába halad, és Magyarországon is egyre többen értenek egyet azzal a szemlélettel, hogy a fix, havidíjas bérlés sokkal inkább megéri, mint a saját beruházás. Szintén ezt az irányt erősíti, hogy a kisvállalkozók a napi feladatok mellett nehezen tudják tartani a lépést az informatika villámgyors fejlődésével. Másrészt a jelenlegi gazdasági helyzetben rendkívül nehéz a pénzügyi háttér előteremtése is. Ilyenkor lehet kézenfekvő megoldás a felhőszolgáltatás és a szerverpark.
Megy az ötletelés |
Az Invitel a saját fejlesztései mellett a kis- és közepes vállalkozások innovatív ötleteit is támogatja, amelyek a gazdasági nehézségek ellenére is értéket teremtenek. Nekik és róluk szól az InnoMax Díj, a társaság üzleti innovációs pályázata, amelyre idén rekordszámú, megközelítőleg 100 nevezés érkezett. Emellett a vállalat ügyfelei külön üzleti találkozókon, az InnoMax Klubban is megoszthatják tapasztalataikat. |