A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) támogatja a kormány javaslatát, amely szerint a munkáltatókat júliustól törvény kötelezné, legalább 86 százalékban járuljanak hozzá a dolgozók helyi bérletének árához. A személyszállítási törvénytervezetben található passzus ellen a munkáltatói érdekképviseletek tiltakoztak, többek között azért is, hogy ne velük finanszíroztassák meg a tömegközlekedést.
A BKK szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben hangsúlyozza: jelenleg az autós bejárást részesítik előnyben az adójogszabályok, miközben kiemelt várospolitikai és környezetvédelmi célkitűzés a tömegközlekedés részarányának növelése, a környezetbarát közlekedési módok segítése. A személyszállítási törvénytervezet elfogadása a Budapesti Közlekedési Központ szerint jelentős előrelépést hozhat ezen a téren.
Megemlítik azt is, hogy a munkáltatói bérlettérítés a helyközi közlekedésben ma is működik. S megjegyzik, emiatt sem mentek csődbe a vállalkozók, s a bérletárak sem emelkedtek drasztikusan. Az utóbbi beszúrás valószínűleg arra utal, hogy az FN24 csütörtökön közölte a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) főtitkárának véleményét. Dávid Ferenc azt mondta lapunknak: ha a munkáltatókra ráterhelik a munkába járás költségét, akkor akármennyire emelhetik a bérletárakat, az nem fog lakossági ellenállásba ütközni, mivel a dolgozókat nem fogja érinteni az áremelés.
A BKK vezérigazgatója, Vitézy Dávid nem tartja megalapozottnak a VOSZ aggályait. Azt azonban elismerte: a javaslat annyiban valóban segíthet a tömegközlekedés finanszírozásában, hogy növelheti a bérletvásárló utasok számát, így a közlekedési társaságok bevételeit. Hasonló kedvezmények Európa számos országában ismertek – tette hozzá Vitézy.