Az egyéni védőfelszerelések piaci mennyisége csak Németországban eléri az 1,6 milliárd eurót, s a szegmensben további fellendülés várható – közölte a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) pénteken az MTI-vel.
Komoly érdeklődés van a magyar termékekre
Az október 18. és 21. között megrendezett düsseldorfi munkavédelmi és üzemi biztonsági nemzetközi A+A kiállításon a magyar kiállítók jelentős szakmai érdeklődésről számoltak be, amit különösen az innovatív, magas hozzáadott értéket képviselő magyar fejlesztések, például az Innowear-Tex Kft. nanotechnológiás kikészítésű, antibakteriális védőruházata, a Kötéltechnika Kft. megrendelői igények alapján gyártott munkavédelmi hálói és kötelei vagy a Villbek Kft. saját fejlesztésű és előállítású villamos biztonságtechnikai eszközei váltottak ki.
A HITA közleménye szerint a DIWICON AURA kiállítói – személybiztonsági kártyájuk bemutatása során – olyan ománi és norvég vállalati vezetőket is megismerhettek, akik a ki nem állított olaj- és gázipari fejlesztéseik iránt is kifejezték érdeklődésüket.
Már nem a távol- keleti a sláger
A közös megjelenés jó alkalmat jelentett a magyar vállalatok egymás közötti kapcsolatépítésére és közös fejlesztések indítására is, mint például a CASON eldőlésjelző kártyájának munkaruhába történő integrálása. A megkeresések egyértelműen igazolták, hogy a nyugat-európai gyártó cégek a távol-keleti bérmunkabázisaiktól elfordulva Európában, köztük Magyarországon keresnek gyártó partnert – áll a közleményben.
A világ minden tájáról érkezett munkavédelmi és biztonságtechnikai szakemberek Düsseldorfban 54 ország 1597 kiállítóját ismerhették meg a négy nap alatt. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal által szervezett közös magyar standon 8 kiállító cég mutatta be legújabb fejlesztéseit a munkahelyi biztonság, az egyéni védőeszközök és védőruházatok területén.
A hivatal közleménye szerint éves szinten világszerte 270 millió munkahelyi baleset, illetve 2,2 millió, munkavégzéssel összefüggő haláleset történik. Ez is mutatja, mennyire fontos lehet a megfelelő védőöltözet.
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal fő feladata egyfelől a magyar kis- és középvállalkozások külgazdasági tevékenységének támogatása, másfelől a külföldi cégek magyarországi befektetéseinek ösztönzése.