A társaság beszámolója szerint az adózott eredmény 0,7 százalékkal 298 millió euróra nőtt 2009-ben. A javulást a több mint 370 millió eurós költségcsökkentő programnak, és az év első felében elszenvedett nagy visszaesést jórészt kiegyenlítő karácsonyi szezonnak tulajdonítják a cégnél. A kamat-, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITA) ugyanakkor 17,6 százalékkal 755 millió euróra csökkent, az 5,4 milliárd eurós bevétel pedig 6,3 százalékkal elmarad az egy évvel korábbitól.
Gerhard Zeiler vezérigazgató az éves jelentést bemutató tájékoztatóján visszafogottan optimista előrejelzést adott 2010-re. Mint mondta, a bevételkiesés folyamata 2009 ősze óta lassul, de “nem várható, hogy a reklámbevétel hamarosan eléri a korábbi szintet”.
A csoport magyar érdekeltségénél, az RTL Klubnál a tulajdonosi struktúra átalakítását követően, 2009. április 1-jétől kezdve az év végéig 83 millió euró bevétel keletkezett, az EBITA 18 millió euró volt. A reklámpiaci válságra a csatorna éves szinten 18 százalékos költségcsökkentéssel reagált. A csoport honlapján megjelent közlemény szerint az RTL Klub nézettsége főműsoridőben, a 18-49 év közötti korosztályban a nézőközönség szétaprózódása miatt 30,7 százalékra csökkent tavaly az egy évvel korábbi 32,6 százalékról. A csatorna azonban 7,9 százalékpontról 8,6 százalékpontra növelte előnyét a legfőbb rivális TV2 előtt.
A luxemburgi székhelyű RTL Group SA 90,5 százalékban a német Bertelsmann csoporthoz tartozik, és 11 európai országban összesen 45 tévécsatornát és 31 rádióállomást működtet.