Az internetes forgalom bizonyult a legnagyobb karácsonyi ajándéknak az amerikai kereskedők számára, a webes értékesítésnek köszönhetően a vártnál jobban zárták az évet a tengerentúli kiskereskedők. Eőzetesen 1 százalékos visszaeséssel számoltak a november 1. és december 24. közötti időszakban az Egyesült Államokban 2008. hasonló időszakához képest, végül azonban a teljes kiskereskedelmi forgalom 3,6 százalékos növekedéséről számolt be legújabb felmérésében a MasterCard.
Ez különösen annak tükrében pozitív eredmény, hogy 2008-ban 2,3 százalékkal csökkent a karácsonyi forgalom a tengerentúlon az egy évvel korábbival összevetve. Az idei kedvezőbb eredményben nagy szerepe volt a netes értékesítésben, amely a MasterCard adatai szerint az idei karácsonyi időszakban 15,5 százalékkal múlta felül a tavalyit. Az elektronikai termékek, ékszerek és lábbelik netes forgalma több mint 16 százalékkal nőtt a MasterCard felmérése szerint.
Bár növekedésről számolt be a november-decemberi webes költésben a comScore piackutató cég is, a társaság lényegesen visszafogottabb bővülést mért, mint a MasterCard. A comScore adatai szerint az idén november elseje és december 20-a között valamivel több, mint 25,5 milliárd dollárt költöttek el az amerikaiak a világhálón, ami 4 százalékos növekedést jelent 2008. hasonló időszakához képest.
Különösen a karácsony előtti utolsó napokban ugrott meg a webes értékesítés – az egy évvel korábbival összevetve 13 százalékos volt a bővülés -, amelyben nagy szerepet játszott az időjárás is. Az Egyesült Államok területének nagy részén tomboló hóviharok és extrém téli időjárás miatt ugyanis a szokottnál is többen választották a világháló nyújtotta kényelmet.
Arról egyelőre nem jelentek meg felmérések, hogy melyek voltak az idei webes karácsony slágertermékei, a világ legnagyobb internetes áruháza, az Amazon azonban összeállította a saját toplistáját. Ezen – nem meglepő módon – a cég által jegyzett elektronikus könyvolvasó, a Kindle végzett az első helyen. Jeff Bezos, az Amazon vezérigazgatója egy közleményben egyenesen az online áruház történelmében a leggyakrabban ajándékozott terméknek nevezte a 259 dollárba kerülő Kindle-t. Az e-könyvolvasó népszerűségét jól mutatja, hogy az ünnepek alatt látványosan megugrott az Amazon digitális könyv értékesítése is, vagyis a karácsonyra Kindle-t kapók elkezdték használni az eszközt.
A Kindle után az Amazon felhasználói körében a legnépszerűbb karácsonyi termék az idén a 8 gigabájtos iPod Touch volt, de sokan vásároltak Garmin Nüvi GPS készüléket is.