– Miért hagytad ott bő egy évtized után az MTV Networksöt?
– Nem lehet azzal vádolni, hogy ne lennék lojális, hiszen 12 évet dolgoztam a zenetévés bizniszben. Ez valamelyest megmagyarázza a döntésemet is. Megkeresett Kelet-Közép-Európa legnagyobb és legsikeresebb tematikus televíziós vállal-kozása, a Chello Central Europe, hogy a regionális vezérigazgatói pozíciót felajánlják nekem. Ez egy olyan kihívás, amelyre nem lehetett nemet mondani.
– Mi a legfontosabb feladatod az új munkahelyeden?
– A cégcsoport az elmúlt évek során megvásárolt értékes, színvonalas és önmagukban is sikeres márkákat. A feladat az, hogy ezeket egységes portfólióvá és szervezetté építsük. Ráadásul egyes húzómárkáinknak még nincs lokális verziója a régió minden országában, ezért meg kell vizsgálni, hogy hol van lehetőség a piaci előretörésre.
– Hol kezditek?
– Első körben megnézzük, hogy a Minimaxot Horvátországban és Bulgáriában érdemes-e elindítani, de Magyarországon is lesznek újításaink, például a jövő év elején induló Sport M, amely a magyar sporteseményekre koncentrál majd.
– Nem reménytelen vállalkozás a jelenlegi piaci környezetben egy új csatorna bevezetése?
– Amíg piaci hiányt pótlunk, addig lesznek lehetőségek.
– Hat sportcsatorna mellett lehet piaci hiányról beszélni?
– Nyilván nem indítanánk el, ha nem formálódna ez az igény és nem kaptunk volna kedvező visszajelzéseket.
– A Magyar Televízió visszatáncolása miatt veszélybe került a 2010-es budapesti úszó Európa-bajnokság rendezése. Nem merült fel, hogy a Sport Tv vegye át a közvetítést?
– Mi voltunk az egyetlen cégcsoport a magyar médiapiacon az idén, amely nem büdzsévágással válaszolt a válságra, hanem egy jelentős összeget – 900 millió forintot – fordított a hazai futballjogok megvételére. Értelemszerűen a menedzsmentnek az a feladata, hogy a befektetéseket kitermelje. Ebben a helyzetben egy-egy ilyen felmerülő lehetőségnél, mint az úszó Eb, a megtérülés kérdését nagyon meg kell vizsgálnunk.
– Magyarán nagyon drága volt a futballjog, ezért nincs pénz az úszó Eb-re?
– Nem feltétlenül. Arról van szó, hogy egy meglévő üzletmenetnél, ha hirtelen adódik valami, amivel eddig nem számoltunk, akkor be kell bizonyítani magunknak és a tulajdonosnak, hogy ez mint üzleti befektetés rövid távon megtérül.
– Egyetértesz azzal, hogy miközben a Chellónak vannak nagyon erős csatornái, mint például a Sport Tv, addig néhány más terméke nem ennyire brillírozik? Nézettség terén a Spektrumot megelőzi a National Geographic és a Discovery. Miközben az IKO Film+ csatornája rendkívül nézett, addig a ti filmcsatornáitok, a Filmmúzeum és az MGM sereghajtó.
– Nem szabad egy általános szórakoztató csatornát – bárhogy is nézzük, a Film+ ilyen – egy olyan televízióhoz hasonlítani, mint mondjuk az MGM, amely ugyan a világ egyik vezető stúdiójának a filmjeit adja, de nem a legfrissebb termékekre szakosodott. A Filmmúzeum pedig megint más profilú, mint a Film+. Ugyanakkor nyilvánvalóan meg kell vizsgálnunk azt, hogy melyik márkánk teljesít jobban és melyiknél lehet szükség ráncfelvarrásra.
– A Chellónak vannak magyar és külföldi licenccel működő csatornái is. Ebben várható egységesítés?
– Még csak egy hete vagyok a cégnél, ezért ezzel mélyebben nem volt időm foglalkozni, de biztosan meg kell vizsgálni ezt a kérdést. Az elmúlt években minden fórumon megpróbáltam felszólalni azért, hogy a médiapolitikai döntéshozók ébredjenek rá arra: ez nem piacbarát környezet. Sok cég emiatt azt a döntést hozta, hogy más országban regisztrálja a csatornáit. Eddig sajnos ebben a kérdésben nem tapasztaltam gyakorlati előrelépést, például továbbra sincs napirenden az, hogy végre új médiatörvény születhessen.