– Várdy Zoltán az elődödet, Gyöngyössy Bencét annak idején azért nevezte ki, hogy piacvezető csatornát faragjon a TV2-ből. Te kaptál valamilyen hasonló célkitűzést a vezérigazgatótól?
– Ez a cél nem változott, de tisztáztuk az elején, hogy ezt nem lehet egyik pillanatról a másikra elérni. A piacvezetés mint cél rövid távon inkább hozzáállást jelent, hogy ne elégedjünk meg a második hellyel. Első körben stabilizálni kell a TV2 nézettségét, hogy ne legyen ilyen nagy különbség például a tavaszi és az őszi szezon között. Abban én nem hiszek, hogy most hirtelen kapkodásba kellene kezdenünk csak azért, hogy utolérjük az RTL-t, mert ez egy hosszú folyamat lesz.
– A Tárki egyik friss kutatása szerint a nők körében sokkal jobb a csatorna imázsa, mint a férfiaknál. Ez örömteli dolog, vagy szeretnétek változtatni rajta?
– Ez az eredmény annak köszönhető, hogy korábban a női nézők megszólítása volt a csatorna egyik célja, s úgy tűnik, ezt sikerült is megvalósítani. Ehhez képest most annyi változás történt, hogy az általános szórakoztató csatorna jelleget szeretnénk erősíteni, azaz mindkét nemhez akarunk szólni. Emiatt vásároltunk meg például a Bajnokok Ligájának (BL) közvetítési jogait.
– Nem bántátok meg?
– Nem, mert egy ilyen nagyszabású sportesemény közvetítése jót tesz az imázsunknak, hiszen kutatásaink szerint a nézők már a TV2-vel azonosítják a meccseket. Az első csoportmérkőzések kivételével a BL nézettség terén is jól teljesített, és kereskedelmi szempontból is sikeresnek bizonyult. Húsz olyan reklámozó jelent meg a futball kapcsán, amelyek eddig nem hirdettek a TV2-n.
– Ennek ellenére nem túl drága mulatság ez?
– Amikor a csatorna elhatározta a BL-jogok megszerzését, még más volt a gazdasági környezet. Amennyiben most kellene dönteni, azt mondanám, hogy luxus egy ilyen beruházás, de az akkori körülmények között egy jó döntés volt. Saját gyártású műsorokkal sokkal nehezebb lenne idecsábítani a férfiakat.
– Tervezitek újabb sportjogok megvásárlását?
– A nehéz piaci helyzet ellenére is gondolkozunk ezen, pont azért, mert a BL összességében jó üzleti konstrukciónak bizonyult.
– Milyen jellegű sporteseményekben gondolkodtok?
– Középtávon több olyan jog is van, ami érdekelhet bennünket, de erről még nem tudok konkrétumokat mondani.
– Mi az oka annak, hogy ősszel nézettség terén meglehetősen gyengén szerepelt a TV2?
– Egyrészt a visszaeső hirdetési bevételek miatt olyan döntéseket kellett meghoznia a TV2 vezetőségének, amelyek üzleti szempontból eredményesnek bizonyultak, a nézettségre viszont nem voltak jó hatással. Másrészt voltak hibás programdöntések, ezt felesleges is lenne tagadni.
– Ezek közül a gazdasági helyzet az RTL Klubot is érinti, tehát nekik is kellett spórolniuk…
–Az RTL nyár elejére időzítette a spórolást, mi pedig később indítottuk el a nyári struktúránkat, és hosszabb szünetet tartottunk. A Jóban rosszban például korábban hathetes nyári szünetet tartott, ez a válság miatt most tíz hét volt. Az előző évekhez képest kisebb hirdetői kereslet nem tette indokolttá, hogy már szeptemberben elindítsuk a nagy sorozataink új epizódjait, ezért kicsit „elszoktak” a nézők tőlünk.
– Melyek voltak a rossz programdöntések?
– Szerintem a Párbaj nem olyan formátum volt, ami sikeres lehetett volna a magyar piacon. A Celebműszak pilotepizódja nagyon jól sikerült, de a produkció később nem hozta az elvárt szintet. A Sztárral szemben gyenge eredményei pedig minket is megleptek, hiszen egy nemzetközileg nagyon sikeres formátumról van szó, és a fókuszcsoportos felmérés is biztató eredményeket mutatott. A 16–24-es korosztályban jól szerepelt a műsor, a nézők többségének azonban sajnos nem tetszett.
– Lesz arra pénzetek, hogy a kevésbé jól szereplő Áll az alku és a Hal a tortán sávjában kipróbáljatok új műsorokat a tavaszi szezonban, vagy a meglévőkből kell dolgozni?
– Igen, lesznek új szórakoztató műsoraink 2010-ben, de azokon nem változtatunk, amelyekben látunk fantáziát. A TV2-nek arra kell építenie, amiben erős. Ilyenek az infotainment műsoraink, a Tények, a Napló, a Mokka. Egyrészt ezt a vonalat szeretném erősíteni és bővíteni, másrészt sok új amerikai sorozat lesz, így akár egy újabb sorozatos estét is indíthatunk. A legfontosabb feladat most az, hogy hétköznaponként a Tények utántól nagyjából este kilencig megtartsuk a nézőket, ám ebben jelenleg egyetlen biztos pont van, a Jóban rosszban. Attól egyébként önmagában nem kell kétségbeesni, ha egy új műsor eleinte nem működik. A legnagyobb probléma, hogy a TV2 korábban nagyon sokat variált a műsorok kezdési időpontjával, és ezzel sikerült összezavarni a nézőket. Azt kell elérni, hogy ezen a téren stabilabbak legyünk, és ha valamilyen műsort elindítunk, akkor tartsunk is ki mellette.
– Vágó Istvánnak lehetősége lesz még napi vetélkedő készítésére?
– Az, hogy ez napi, vagy heti műsor legyen-e, még kérdés. Vele kapcsolatban azt gondolom, hogy attól, mert nekünk dolgozik – ami egyébként nagyon megtisztelő dolog – nem kell mindenáron és azonnal műsort találni neki.
– Az RTL Klubnál pont azt sérelmezte, hogy ott volt, de nem kapott műsort…
– Az neki se lenne jó, ha most kényszerből csinálnia kellene valamit csak azért, hogy képernyőn legyen. Amennyiben jön egy olyan formátum, amihez mindenképpen ő szükséges, akkor azt biztosan ő fogja vezetni.
– Az anyacégetek TV3 néven női csatornát indít. Annak a programjaiért is te leszel a felelős?
– A TV3 programingdöntéseit Münchenben hozzák meg. Az anyacég Finnországban és Belgiumban indított már egy ehhez hasonló csatornát, az ezeken dolgozó szakemberhez tartozik a TV3 is. Persze a programstruktúra kialakításában együttműködünk, mert mi ismerjük jól a helyi piacot, de a végső szó náluk van.
– Ez a TV2 ismétlőcsatornájaként működik majd, vagy lesznek rajta saját gyártású műsorok is?
– Olyan sorozatokat és külföldi realityműsorokat is bemutat majd a TV3, amelyek először lesznek láthatók Magyarországon. Március elejétől pedig egy naponta jelentkező, saját gyártású adás is indul.