– Málnay B. Levente decemberi érkezése miatt kellett távoznia a Chello Central Europe-tól?
– Már eljöttem a cégtől, amikor kiderült, hogy Levente a Chello vezérigazgatója lesz. Véletlenül alakult úgy, hogy végül helyet cseréltünk a Chello és az MTV Networks élén, nem volt ebben semmi tudatosság.
– Miért éppen az MTV Net-workshöz igazolt?
– A budapesti központhoz eddig is sok regionális funkció tartozott, a legvonzóbb azonban az volt, hogy ezentúl az eddiginél is erősebb régiós szerepet kap a cég magyarországi központja. A csehországi, a szlovákiai, a romániai, a bulgáriai és az adriai régióban lévő érdekeltségeket is innen irányítjuk.
– Az előző munkahelyén töltött utolsó hónapjaiban jegyeztették be a Sport M nevezetű csatornát. Ez milyen televízió lesz?
– Magyar sporteseményekkel foglalkozik, célcsoportját a hazai nézők mellett a környező országok magyar anyanyelvű lakossága jelenti majd.
– Amennyiben a Sport M elindul, ez lesz a hetedik magyar nyelvű sportcsatorna. Elbír ennyi sporttévét a piac?
– Szerintem igen, mert az igény megvan erre a tartalomra. Azt persze az idő dönti el, hogy hosszú távon melyik televízió bizonyul életképesnek.
– Mi az, amin mindenképpen változtatni szeretne az MTV Net-worksnél?
– Még csak két hete dolgozom itt, egyelőre az állapotfelmérés, információgyűjtés fázisában vagyok. Az biztos, hogy mostantól más megközelítést igényel majd az, hogy nem egy ország, hanem egy komplett régió tartozik az irányításunk alá.
– Magyarországon tervezik új csatorna indítását a közeljövőben?
– A jövő év első felében egy új csatorna indításával készülünk, emellett a Nickelodeon esetén olyan jellegű változások lesznek, amelyek már-már egy új televízió indításával is felérnek. Február közepétől mind formailag, mind tartalmilag megújítjuk a gyerekcsatornát, nemcsak a magyar piacon, hanem Csehországban, Szlovákiában és Romániában is. Világszerte a Nickelodeon az MTV egyik legsikeresebb adója, de nálunk, illetve a régióban eddig nem teljesített túl jól, pedig nagyon sok lehetőség van benne.
– A VH1 magyar változatának elindításában lát fantáziát?
– A jelenlegi piaci és gazdasági helyzetben ez nem időszerű. Középtávon nem tartom kizártnak, mert Magyarországon van igény az ilyen jellegű, minőségi zenét és szolgáltatást kínáló csatornára.
– Távlatilag mennyire képzeli el más cégnek az MTV Networksöt, mint most?
– Az erős zenei pozíció mellett a szórakoztató és a gyerekeknek szóló tartalmainkat kell erősíteni a régióban. Pár éven belül szerintem eljuthatunk oda, hogy nemcsak a zenecsatornák piacán, hanem minden területen meghatározó tartalomszolgáltatók legyünk.
– Megfontolják-e, hogy külföldön jegyeztessék be az MTV Networks magyar nyelvű csatornáit?
– Elsősorban a magyarországi hatósággal próbálunk kompromisszumra jutni. A fő problémánk az, hogy amíg a környező országokban a műsor-szolgáltatási díj egy jelképes összeg, addig itthon jelentős díjfizetési kötelezettségünk van. Ez a földfelszíni sugárzás esetén még érthető is, de a műholdas továbbításnál nem indokolja semmi.
– Lát reményt arra, hogy az ORTT csökkentse a díjait? Hiszen emiatt távoztak már televíziók az országból, de az sem hatotta meg őket.
– Önmagában nem a díj miatt hagyták el az országot, nyilván persze ez is szempont volt, de nem elsődleges. Az egész probléma abból származik, hogy a médiatörvényt már túlhaladta az idő. A Viasat 3 legnagyobb problémája például a híradó-készítési kötelezettség volt. Meg is értem, hogy elhagyták az országot, hiszen egy hírműsor gyártása még a sportközvetítéseknél is többe kerül, miközben új nézőket nem hoz. A legfőbb problémát egyébként abban látom, hogy a médiatörvény együtt szabályozza a közszolgálati és a kereskedelmi televíziózást. Ha külön lennének az üzleti szereplőkre vonatkozó szabályok, akkor annak módosításait talán könnyebben elfogadnák a politikusok, így a törvény gyorsabban tudná követni a piac változásait.