Az akciós újságok, azaz a leafletek piacának 2009 első kilenc hónapját a tavalyi év hasonló időszakával összehasonlítva elmondható, hogy nemcsak az egyes csatornák által kiadott akciós újságok darabszáma csökkent, hanem az akciók érvényességének periódusa is – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Leaflet Monitorának legfrissebb jelentéséből. Míg tavaly az első kilenc hónapban 992 akciós újságot adtak ki a hazai üzletláncok, addig az idén 931-et. A legnagyobb visszaesés a C+C (cash and carry) kategóriában következett be, az idén 67 akciós újságot adtak ki az ilyen típusú üzletek, míg 2008 első három negyedévében még 121-et. A csökkenés hátterében az áll, hogy tavaly az első félévben még az Interfruct leafletjei is megjelentek a felmérésben.
A legkedvezőbb áron történő vásárlásra való törekvés leginkább az egyes termékek/márkák ár-összehasonlításában nyilvánul meg, ár alapján a vevők fele viszonylag nagy rendszerességgel válogat a márkák között. Ezzel szemben azt, hogy egy adott termék melyik üzletben olcsóbb, a vevők 40 százaléka mérlegeli minden, vagy szinte minden alkalommal. Közel ugyanennyien vannak azok, akik tudják mennyibe kerülnek az általuk leggyakrabban vásárolt termékek kedvenc boltjukban. A saját márkás termékek aktivitása továbbra is növekvő tendenciát mutat.
A minőség és az ár mellett jelentős szerepet kapnak egy üzlet vagy termék kiválasztásában az akciók. A megkérdezettek jelentős része törekszik arra, hogy vásárlás előtt tájékozódjon az akciókról.
Az akciók hirdetésének egyik legfontosabb eszköze a szórólap. A GfK Hungária Piackutató Intézet 2003 óta kíséri figyelemmel a hazai napi fogyasztási cikkeket értékesítő kereskedelmi csatornák által megjelentetett akciós újságok piacát. Az élelmiszer-kereskedelmi láncok szórólapjai a fogyasztók 80 százalékához eljutnak. A megkérdezettek kétharmada rendszeresen át is szokta nézni az akciós újságokat, emiatt is kiemelten fontos ennek a piacnak a részletes vizsgálata.
A nehéz gazdasági helyzet következtében várhatóan jelentősen megnő a kereslet az akciós termékek, illetve az összességében alacsonyabb árszínvonalat kínáló kereskedelmi csatornák/ üzletek iránt.