Nehéz évet tudhat eddig maga mögött a legnagyobb hazai kábelszolgáltató, a UPC Magyarország Kft. A társaság szolgáltatásaira – tévé, internet, telefon – előfizetők száma az év első kilenc hónapjában 2008 hasonló időszakához viszonyítva 67 ezerrel, 905 ezerre csökkent. Kedvezőbb a helyzet, ha az előfizetéseket vizsgáljuk, ezek száma csak 23,7 ezerrel csökkent, így szeptember végén 1,37 millió volt. Ez arra utal, hogy az ügyfelek egyre nagyobb része dönt úgy, hogy a vállalat több szolgáltatását is igénybe veszi.
A technológiai váltásra utal, hogy látványosan visszaesett a társaság analóg kábeltévé szolgáltatását használók száma. Míg egy éve még közel 617 ezren vették igénybe ezt a megoldást a UPC-nél, addig az idén a harmadik negyedév végén már csak 476,6 ezren voltak. Ezt a nagymértékű csökkenést a digitális kábeltévé szolgáltatást választók számának gyors növekedése – 2009 szeptember végére már több mint 140 ezren választották ezt a megoldást a cég portfóliójából – sem tudta ellensúlyozni, így a társaság televíziós ügyfeleinek száma egy év alatt 60 ezerrel esett vissza.
Erősödött ugyanakkor az internetes és a telefonos szegmens. A UPC netes szolgáltatásaira előfizetők száma a harmadik negyedév végére meghaladta a 325 ezret, ami 11,3 ezerrel több, mint egy évvel korábban. A telefonos ügyfelek száma több mint 25 ezerrel bővült, és szeptember végén már 244,5 ezren voltak. Nőtt a társaság által lefedett – további technikai fejlesztések nélkül a hálózatra rákapcsolható – háztartások száma is, a tavaly szeptemberi 1,19 millió után az idén ősszel már 1,23 millió volt ezen otthonok száma.
Az ügyfelek és az előfizetések számának csökkenése rányomta bélyegét a UPC forgalmára is. Az év első kilenc hónapjában a társaság 240,5 millió dolláros bevételt ért el az anyacég, a Liberty Global harmadik negyedéves jelentése szerint, ez 24,5 százalékos visszaesést jelent 2008 hasonló időszakához képest.
A UPC Magyarország anyavállalata, a Liberty Global az év első kilenc hónapjában az egy évvel korábbihoz viszonyítva ha minimális mértékben is – alig több mint egy százalékkal -, de növelni tudta bevételét, amely elérte a 8,04 milliárd dollárt. A gazdasági válság azonban az anyacéget sem hagyta érintetlenül, míg a 2008. január-szeptemberi időszakra még 137,3 millió dolláros nyereséget ért el a társaság, addig az idén 278,4 millió dolláros veszteségről számolt be az első három negyedévre.