Üzleti tippek

Valós adatokkal játszunk online

Az aktív internetezők 90 százaléka elolvassa az érdekes tárgyú jóváhagyott e-mail reklámüzeneteket, a személyes megszólítás azonban nem minden esetben jelent előnyt - többek között ez derült ki a KutatóCentrum E-Mail Marketing Reportjából.

November 5-én a Golden Dove konferencián mutatták be a DMSZ támogatásával készült első E-Mail Marketing Report eredményeit. A KutatóCentrum 12 000 internetező megkérdezésén alapuló iparági felmérése az általános e-mail használati szokások mellett többek között az online nyereményjátékokban való részvételi hajlandóságot, a reklámüzenetek olvasási szokásait, valamint az ingyenes e-mail szolgáltatók ismertségét vizsgálta.

Ragaszkodunk az e-mail címünkhöz

Az e-mailezők ritkán változtatják a mindennapok során elsődlegesen használt fő e-mail címüket. „A felmérésből kiderült, hogy 1-2 év alatt a fő e-mail címek körülbelül egytizede évül el, miközben az emberek háromnegyede jellemzően a fő e-mail címét adja meg feliratkozáskor” – emelte ki Fialka Krisztina, a Maxima online direktmarketing-rendszer vezetője.

A rendszeres e-mail használóknak csupán 10 százaléka nem kap napi rendszerességgel jóváhagyott, és 20 százaléka kéretlen reklámüzenetet, emellett az elektronikus postaládákban átlagosan a jóváhagyott üzenetek aránya a magasabb.

Az engedélyezett reklámlevelekkel szembeni attitűdök pozitívak: az emberek 90 százaléka egyetért azzal az állítással, hogy ha a tárgy felkelti az érdeklődését, elolvassa az üzenetet, s csupán 9 százalék töröl minden reklámlevelet olvasatlanul. „A felmérés is igazolja, hogy a válaszadási arányt nagymértékben befolyásolja az üzenet tárgya, a feladó, valamint az első néhány sor” – emelte ki Fialka Krisztina. – „Ezek azok a kritikus pontok, ahol eldől, hogy sikerült-e felkelteni az olvasók érdeklődését. Ugyanakkor a kutatásból kiderült, hogy a névre szóló levél nem minden esetben jobb, mint az általános megszólítás” – tette hozzá a szakember.

Valós adatokkal játszunk

Az aktív internetezők nyitottak a nyereményjátékokra: négyötödük többször is játszott már, minden második pedig minden lehetőséget megragad erre, és csupán 5 százalék nyilatkozott úgy, hogy soha nem próbálná ki. Az online nyereményjátékok esetében általában optimisták vagyunk: a rendszeres e-mail használók 57 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hisz a nyerés esélyében. Regisztrációkor egyébként a játékosok 82 százaléka minden esetben a valós adatait írja be.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik