Az elmúlt évtizedben alaposan megváltoztak a filmnézési szokások, hiszen előbb a hagyományos mozik alakultak át, majd az internet biztosított új lehetőségeket a filmiparnak. Szakértők szerint a következő években a hagyományos mozizás szerepe tovább csökkenhet a forgalmazásban, mivel Hollywood is mindinkább mobilra vált. A felnövekvő újabb generáció igényei és a gyorsan terjedő új technológiák ugyanis szükségessé és lehetővé teszik, hogy a filmújdonságokat a jövőben mobilon is megnézhessük, sőt, egyes stúdióknál már azt tervezik, hogy kifejezetten az iPhone-generáció számára forgatnak filmeket. Az új lehetőséget épp a napokban próbálják ki Nagy-Britanniában.
Különleges filmmel szerepelt az idén februárban a Berlini Filmfesztiválon a brit forgatókönyvíró-rendező Sally Potter. A produkció tulajdonképpen egy kísérleti film, mert a rendező úgy készítette el az egyébként minimális költségvetésű alkotást, mintha az egy amatőr filmes mobiltelefonnal felvett interjúsorozata lenne.
A Rage (Düh) egy New York-i divatház mindennapjaiba enged betekintést úgy, hogy egy diák veszi fel mobiltelefonjával a szereplők vallomását, akik felváltva mondják el gondolataikat a munkájukról, a cégükről, a munkatársakról, korunk világáról. Mindannyian a divatszakmát képviselik, s a médiából az előző évekből már jól ismert karaktereket világsztárok alakítják: a pénzember Eddie Izzard, a fotós Steve Buscemi, a divatkritikus Judi Dench, a transzvesztita szupermodell Jude Law…
Különleges ez a film abból a szempontból is, hogy rendhagyó módon forgalmazzák. A Babelgum IPTV-szolgáltató arra kérte a brit rendezőt, hogy – egyelőre elsősorban PR-célokból – engedje át számára a film bemutatói jogát, s a cég ezt követően – ingyenesen – elérhetővé tenné a produkciót az iPhone- és az iPod-tulajdonosok számára. (Korábban ezt az ajánlatot rockzenekarok is megkapták, például a Coldplay együttes legutóbbi két slágerének videóját is így juttatták el a mobilozókhoz.)
A megállapodás értelmében szeptember 21-től a Babelgum mobilapplikációjának segítségével hét egymást követő napon ingyen lehet megnézni a hét 14 perces epizódra vágott filmet. Bár az első körben csak Nagy-Britanniában, az USA-ban, Olaszországban, Németországban, Franciaországban és Spanyolországban lesz elérhető az új szolgáltatás, a film a mobilos bemutatót követően, a hagyományos forgalmazási csatornákon, a szokásos „csomagban” is eljut a nézőkhöz.
A vörös szőnyeges premier szeptember 24-én lesz Londonban, ezzel egy időben 35 brit és ír filmszínházban is sor kerül a bemutatóra. A nézők interaktív műholdas közvetítés révén végignézhetik a premier sztárparádéját, majd a bemutató után kérdezhetnek Sally Pottertől és a film alkotóitól is. Ebbe a beszélgetésbe SMS-ek és a Skype segítségével mások is bekapcsolódhatnak.
A kísérletet szakmai körökben megkülönböztetett figyelem kíséri, mert a hollywoodi stúdiók tisztában vannak a „mobilizáció” jelentőségével a fiatalabb generációk életében. Erre utal, hogy 2009 második negyedévében – a Millennial Media jelentése szerint – a hirdetésre szánt költéseik 63 százalékát már mobilkampányokra fordították, nemrég pedig az NBC Universal jelentette be, hogy az új forgalmazási lehetőségek felmérése érdekében három filmet (Frost / Nixon, The Unborn, Duplicity) is tesztelt az Apple iTouch segítségével.