A minősítéssel együtt járó auditról szólva úgy fogalmazott dr. Schvarcz Zoltán ügyvezető igazgató, hogy minden évben figyelmesen elolvassák és értékelik az audit eredményét. Ami ugyan sok új és meglepő információt nem ad, számukra inkább az a fontos, hogy képet kapjanak arról, mely területeken hogyan állnak a magyarországi átlaghoz képest. Hogy számít-e a magyar piacon egy elismerés, díjazás? Nos, a magyar piacon szinte valamennyi ágazatban, de különösen az informatikában nagy a verseny, s a potenciális vásárlók nehezen igazodnak el, mert kevés az értékes információ a szállítókról – vélekedett, hozzátéve: sajnos sokan csak az ajánlott árakat tartják fontosnak, nem veszik figyelembe az egyéb minőségi differenciáló tényezőket. Éppen ezért tartja fontosnak – folytatta – az ágazat piaci szereplőitől független forrásból származó értékeléseket és minősítéseket. Az eddig elnyert díjak tapasztalatainak birtokában úgy véli: értéke van az efféle elismeréseknek.
Az ügyvezető igazgató szerint a pénzügyi válság nyomán nagyon nehéz idők várnak a kkv-kra, azon belül is azokra, amelyek csak a kicsi és nem növekedő magyar piacra dolgoznak. Mint mondta, ha csak a magyar piacra dolgoznának, bizonyára jobban éreznék a recesszió hatását. Szerencsére már évekkel ezelőtt nyitottak a régióban a szomszédos országok felé, ahol lényegesen nagyobb GDP-növekedés és vevői igény tapasztalható. Ezenkívül vannak saját fejlesztésű termékeik, amelyekkel kiléptek a tengerentúlra: Kanadába és az USA-ba. Jelenlegi, 2008-as árbevételüknek már 37 százaléka származik az exportból, amely az év végére megnőhet akár 45–50 százalékra is.
Véleménye szerint az egyik kitörési pont az innovatív technológiai cégek számára a fejlesztés és a nemzetközi globális piacra lépés lehet, ugyanis a nagyobb piacon a recesszió ellenére is meg lehet találni a lehetőségeket. Úgy gondolja, a piac már olyan mértékben globális, hogy nem az számít, melyik cég honnan jön, hanem az, milyen terméke, szolgáltatása van. Ha ezen termékeket magyar vállalkozás nyújtja, és ezekre igény van a globális piacon, akkor a magyar cégeknek is egyenlő esélyük van a versenyben. Saját példájuk is alátámasztja ezt, ugyanis üzleti megoldásaikat a szomszédos országokon, Kanadán és az USA-n kívül értékesítették már Vietnamban és a Közel-Keleten is.
A cég névjegye
Név: XAPT Hungary Kft.
Alapítva: 2000
Cégvezető: dr. Schvarcz Zoltán
Profil: informatika (vállalatirányítási, üzletifolyamat-menedzsment és üzletiintelligencia-rendszerek értékesítése, fejlesztése, bevezetése)
Árbevétel: 2007-ben 2 253 000 000 HUF
Alkalmazottak száma: 100
Működési terület: Magyarország, USA, Kanada, Románia
Korábban indult-e az Üzlet és Siker pályázatán? Igen, 2006-ban fődíjas, 2007-ben kategórianyertes.