Üzleti tippek

Ázsia felé félúton

A telekom cégektől és a pénzügyi szektortól remél újabb megbízásokat a Roxer 2.0-val közös céget alapító német Springer & Jacoby – jelezte a Marketing&Médiának Ercan Öztürk, a társaság vezetője.

– A Springer & Jacoby eddig csak Nyugat-Európában működött. Mi a célja a mostani magyarországi terjeszkedésnek?

– Ügyfeleink egyre inkább Keleten remélnek növekedési lehetőséget, ezt a tendenciát nekünk is követni kellett. Magyarország mellett azonban leginkább a személyes kapcsolat döntött.

– Más ország szóba sem került?

– Lengyelország nagy piac, de már teljesen telített. Magyarországon azonban találtunk egy olyan embert, akivel – átvitt értelemben is – értjük egymás nyelvét, és jó vele együtt dolgozni. Alapvetően Sikos Péter, a Roxer 2.0 ügyvezetője miatt döntöttünk Budapest mellett.

– Ennyit számít egyetlen ember?

– A reklámszakma nagyon emberfüggő. Minden attól függ, kik dolgoznak egy adott cégnél és milyen a vezető.

– A magyar kapcsolattól látványos növekedést várnak?

– Nem arra hajtunk, hogy gyorsan pénzt keressünk, elsősorban a kreativitásunkat szeretnénk megmutatni. Németország egyik legnagyobb ügynöksége vagyunk, nem a pénz miatt volt szükségünk a Roxerre. Nagyjából három új ügyfelet várunk 2008-ban. Elsősorban olyanokat szeretnénk megnyerni, akiknek megmutathatjuk tehetségünket.

Bővített ügyfélkör

A Springer & Jacobyt 1979-ben alapította Reinhard Springer Hamburgban. A társaság 1993-ben már több mint 300 főt foglalkoztatott. Olyan nagy ügyfeleknek dolgoztak, mint a Reemtsma, a Bacardi vagy az IBM. 1995-ben megnyerték a Deutsche Telekomot, majd a Coca-Colát, az Ebayt, az Olympust és az Osramot. A cégcsoport jelenleg Németországban, Ausztriában, Svájcban, Angliában, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Hollandiában működik. A 46 éves Ercan Öztürk 2006 októbere óta tölti be az ügyvezető igazgatói pozíciót.

– Merre fejlődhet tovább a reklámpiac?

– Az autóiparból érkező megrendelések izgalmas feladatot jelentenek, mert az emberek nem egyetlen reklám hatására döntenek egy drága gépjármű megvásárlásakor. A gépkocsiknál hosszas és kitartó munkával lehet jól felépíteni egy márkát. Ugyanakkor a reklámpiacon egyre erősebb lesz az árverseny, s ez a hosszú távú munkák ellen hat. Ezért azt gondolom, hogy középtávon nem lesz növekedés az autóipar reklámköltéseiben.

– Akkor hol lesz az áhított fejlődés?

– Sok lehetőséget nyújt számunkra a telekom- és a pénzügyi szektor. Németországban már rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk ezen a téren, így a Roxernek könnyű lesz a pénzügyi piac kihívásaira reagálni, hiszen már szinte minden helyzetet ismerünk. Magyar partnerünk pedig az energiaiparban gyűjtött tapasztalatait adhatja át nekünk, hiszen az E.Onnal már sok sikert elértek.

– Ezt várja az európai piacon is?

– Nemzetközi szinten azt kell mondanom, hogy arra kell menni, amerre az ügyfelek tartanak. A globalizáció során a nagyvállalatok egyre keletebbre találják meg az áhított növekedést, így mi is arra számítunk, hogy az elkövetkező öt évben megvetjük lábunkat Ázsiában. Az európai piacokon egyre több nagy ügyfél lesz, ők egyre szűkítik a mozgásteret – az árverseny miatt egyébként sem nő majd jelentősen a piac. Ezekre az ügyfelekre azonban egyre több kis cég pályázik majd, nekik nagyon nehéz dolguk lesz.

– Kik maradhatnak fenn ebben a versenyben?

– Mi azt mondjuk, úgy kell teljesíteni, hogy az ügyfél minden egyes reklámba fektetett eurójáért legalább kettőt visszakapjon a piacról. Erre azonban az ügynökség önmagában nem elég, ehhez az is kell, hogy a cég is olyan jól működjön. A hirdetés önmagában nem ér sokat, ha a garancia vagy a vevők kiszolgálása nem működik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik