A világháló mind jelentősebb szerepet játszik a cégek életében. Hogyan építheti sikeresen cége online birodalmát, és hogyan növelheti oldalainak látogatottságát?
Az ügyfél fejével
Az online térben a siker egyik mérője a látogatottság. A világhálón szörföző felhasználók többnyire nem valamely konkrét cég termékeit keresik, hanem különféle problémáik megoldását. Cége ismertségét, online jelenlétét az erősítheti, aki olyan oldalt indít, amely a felhasználók szemszögéből közelít termékei, szolgáltatásai felé. Indítson online ügyfélszolgálatot, azonnali supportvonalat, egyéb praktikus és kényelmi szolgáltatásokat, ezzel növelheti az ügyfelek elégedettségét.
Online és offline
Hirdesse marketingkiadványain és prospektusain, a céges prezentációkon online termékoldalainak elérhetőségét, az online felületen pedig tegyen egyszerűen elérhetővé és letölthetővé mindent, ami az ügyfelek számára érdekes lehet. A nyomtatott anyagokon helyezzen el pontos utalásokat az online felületen található kiterjesztett tartalomra. A kereszthivatkozásokkal nem csak új látogatókat szerezhet. Ha cége honlapja kiemelkedő minőségű, egyszerűen kezelhető és praktikus, akkor biztos lehet abban, hogy ügyfelei ezt megjegyzik. Ez a legjobb imázsjavító eszköz lehet egy vállalat számára.
Online akciók
Hívja fel ügyfelei figyelmét a vállalati honlap elérhető szolgáltatásaira! Ennek egyik legjobb módja lehet, ha időnként csak webes felületen elérhető új akciókat, nyereményjátékokat indít. A jól kitalált nyereményjátékok, webes rejtvények nemcsak szórakoztatók, hanem játszva megismertetik ügyfeleit cége elérhető hasznos webes szolgáltatásaival.
Folyamatos fejlesztés
Számos cég követi el azt a súlyos hibát, hogy évekig hozzá sem nyúl a kialakított honlaphoz. Az online megjelenés ma már nem statikus céges prezentációs oldalt jelent, hanem olyan szolgáltatások összességét, amelyek aktívan integrálódnak a vállalat belső üzleti folyamataihoz. A világháló folyamatosan változik, bővül, ugyanígy a céges oldalaknak is folyamatos karbantartás és fejlesztés alatt kell állniuk. Ha az oldalra időnként visszalátogató felhasználók nem kapnak új, releváns tartalmat, gyorsan a versenytársak honlapjain köthetnek ki. A folyamatos karbantartás pénzben nehezen kifejezhető előnye lehet továbbá, hogy modern, fejlődő vállalat benyomását kelti.
Legyen innovatív!
A XXI. század elejének egyik meghatározó eszköze a gerillamarketing-fogások online alkalmazása. Időnként vezessen be valami apró újdonságot, amivel felkeltheti és folyamatosan fenntarthatja látogatói figyelmét. Egy-egy lazább céges prezentáció, esetleg videó szétküldése közvetetten segít népszerűsíteni vállalatát vagy termékeit az interneten. Az egyszerű és olcsó innovatív megoldásokra jó példa lehet és a közeli jövő sikeres megoldásává válhat youtube-os céges videós névjegyek készítése. Ilyenre Magyarországon ma még nemigen találni gyakorlati példát.
Figyelmet a keresőkre!
A felhasználók aktivitásának folyamatos felmérése segíthet pontosítani a tartalomkezelés és -fejlesztés további irányát, elősegítve a felhasználói érdeklődés további növelését. Az optimalizálás során arra érdemes odafigyelni a leginkább, hogy mit keresnek, honnan érkeznek a látogatók, milyen oldalakra mennek tovább, illetve mennyi időt töltenek a honlapon, és milyen tartalom érdekli őket. A kész honlapot érdemes beregisztrálni a nagy keresőkbe (Yahoo, Google, Altavista, AOL), illetve olyan tematikus metakeresőkbe, ahol a potenciális látogatók felbukkanhatnak.
Mérje a forgalmat!
Ne pazarolja a pénzt felesleges fejlesztésekre, csak olyan fejlesztést indítson el, amelynek gyakorlati haszna van. Tematikus oldalakon elhelyezett célzott hirdetéseket adjon fel, kutasson fel új hirdetési csatornákat. A látogatók belefáradtak a sok csili-vili oldalba, értékelik az átláthatóságot és az egyszerűséget. Ne csak a száraz tényekre fókuszáljon, a tartalom legyen könnyed és szórakoztató, próbáljon meg egyszerű üzeneteket közvetíteni!
Az ügyfél után
Gondolkodjon a felhasználó fejével! Amíg régebben a nagyobb munkát a céges honlap elkészítése és tartalommal feltöltése okozta, ma már inkább a szükséges utómunkálatok elvégzése kap nagyobb hangsúlyt. A tematikus blogok és online fórumok figyelése, adott szakmai témakörben népszerű oldalakon saját fórumok nyitása mind segíthet elérni a célközönséget.
Hirdessen hatékonyan!
Kiemelkedő sikere lehet honlapjának akkor, ha nem csak ad-hoc akciókat indít a felhasználók elérésére, hanem jól átgondolt online hirdetési és marketingstratégiával vág neki a virtuális világ meghódításának. A hosszú távú siker záloga lehet az internetes újdonságok folyamatos monitorozása, valamint az ígéretes, új lehetőségek sikeres kiaknázása is. Jó példa lehet erre az MSN Messenger azonnali üzenetküldő rendszer magyar reklámpiacon való közelmúltbeli megjelenése, ami újszerű megoldásokat és reklámfelületet hoz létre a felhasználók elérésére.
Keressen új lehetőségeket!
Egy honlapnak akkor lesz igazán nagy a látogatottsága, ha más oldalakról is mind több kereszthivatkozás (link) mutat rá. A kereszthivatkozások növekedésének egyik módja lehet az egyenlő partnerségen alapuló együttműködés kialakítása más szolgáltatókkal, kereskedőkkel, hírportálokkal. Hasznos lehet kölcsönösen egymásra mutató linkeket, bevezetőket elhelyezni a társoldalakon.