Üzleti tippek

Teszt: Nissan Qashqai

Nem nevezhető elhamarkodott lépésnek a modell csatasorba állítása. Már 2004 óta tudunk az érkezéséről. Az Almerának viszont lőttek…

Jól eltalált modell a Qashqai. Megnyerő forma, vagány megjelenés, tágas belső- és csomagtér. Az ára húzósabb ugyan, mint egy Astráé vagy egy Focusé, de más kategória is: egy fokkal több.
Első pillantásra gondolhatnánk azt, hogy terepre is bátran vihetjük, de ezt felejtsük el. A sajtófotókat és a reklámanyagokat böngészve azt látni, a Nissannál szigorúan ügyeltek rá, hogy az autót csak és kizárólag városi környezetben mutassák be. Ők is belátják tehát, hogy az autó nem való hepehupás környezetbe.

Városban viszont annál jobb. Az elsőre „leggyengébb láncszemnek” látszó 1,6-os is jól mozgatja az autót, ráadásul az alapmodell ára sem annyira tűnik félelmetesnek. A nálunk megfordult full extrás viszont már annál inkább.

Csak úgy röpködnek a 600 ezer forintos tételek, amikor próbálom összeadni az extrákat – és ebben nem is voltak bőrülések. 6 millió fölött van a vége. Pedig olyan meggyőzőnek tűnt… Már a fogyasztást is sokallom, mert a gyári 6,7-es vegyes még viccnek is rossz, 10 litert könnyen bevesz.

Belső értékek

Az elsőre kényelmesnek tűnő ülés nagyon bosszantó. Sajnos a fejtámla minden fékezésnél megpróbál átjönni az üléshuzaton az ülésbe csúsztatott részeivel, tehát a két vasrúddal, hogy átszúrja a hátam. Ez persze óriási vetítés, mert alig érezni meg, de akkor is.

Ami viszont szenzációs és szinte kötelező lenne minden autóban, az a kulcs nélküli használat. Időnként talán nehézkes a kulcsnak álcázott pöcök elfordítása, de könnyen meg lehet szokni.
A gyári navigációs rendszer jól kezelhető, ámbár kisebb településeket hiába kerestünk benne. Sokan nem értik a napfénytető jelentőségét, pedig nagyot tud dobni egy autó belsejének hangulatán.

Ki kell várni

Mindent összevetve azért újra el kell ismerni, hogy az autó teljes mértékben piacképes, és ezt leginkább annak köszönheti, hogy egyelőre nem nagyon van kivel versenyeznie. Talán csak a gyártóval, aki kapacitásgondokkal küzd itthon, és csak hosszas várakozás után tudja szállítani (ha most megrendelem, talán novemberre megjön).

Ez azért nem teljesen passzol abba a képbe, hogy a Nissan teljes tudatossággal és tökéletes időzítéssel hozta be a Qashqai-t. Emlékezzünk vissza, már 2004-ben ott volt Genfben a megegyező nevű tanulmányautó. De akkor mi a magyarázat a kapacitásgondokra? Vagy ez csak itthon van így, és nyugatra viszik az összes friss, ropogós példányt?

Mi az, hogy Qashqai?

Nem bírom megállni, hogy ne írjak néhány szót a nevéről, ha már áttúrtam érte a netet. Igaz, nem tudtam meg sokkal többet, mint amit minden marketinges betéve tud: Iráni nomád életmódot élő népcsoport. A XVIII. század óta vallják magukat qashqai-nak.

Szabad idejükben szívesen szövik a szőnyeget, és vagy másfél millióan vannak. A szőnyegeken lévő jellegzetes színvilág és a formák megtalálhatóak az üléskárpiton is.

Ezenkívül elképzelésünk sincs, hogy milyen összefüggés lehet még a szigorúan városi használatra szánt autó és a vadakat terelő juhászok között. Elküldték a fiukat a nagyvárosba szétnézni?

vezess.hu

Ajánlott videó mutasd mind

Márki-Zay vezet

27,45 százalékos feldolgozottságnál Márki-Zay Péter 53,79 százalékkal vezet a függetlenként induló Dr. Grezsa István ellen Hódmezővásárhelyen, ahol

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Feldolgozottság 04:58 órakor: 100%

Főpolgármester-jelöltek

Karácsony Gergely
50,86%
MOMENTUM-DK-MSZP-PÁRBESZÉD-LMP
Tarlós István
44,10%
FIDESZ-KDNP
Puzsér Róbert
4,46%
ÁLLAMPOLGÁROK A CENTRUMBANEGYE
Berki Krisztián
0,58%
Független