Hasonlóan az MTV szeptember közepi ostromához, az október 23-i utcai zavargások másnapján ismét rekord-látogatószámot értek el az internetes híroldalak. A Webaudit mérései szerint október 24-én 2,33 millió látogató összességében 180 millió oldalt töltött le, ami kiemelkedő eredménynek számít, ugyanakkor az érdeklődés némileg elmaradt az MTV székház elleni támadás másnapjának forgalmától (lásd táblázatunkat).
A Webaudit szakemberei szerint az alacsonyabb látogatottság vélhetően arra vezethető vissza, hogy már 23-án sokan követték figyelemmel az online híroldalak élő közvetítéseit, ezért a forgalom most jobban megoszlott a két nap eredménye között. Az sem hagyható ki a számításból, hogy a szeptemberi eseményekhez képest ezúttal jobban vizsgáztak a történteket élőben közvetítő televíziók. A TV2 és a Hír Tv például megosztotta egymással a műholdas közvetítőrendszereiket, az MTV pedig külföldi közvetítőkocsit bérelt. Sőt az Info és a Klubrádió is folyamatos élő tudósításokat adott a rendőri akciók helyszíneiről. Furcsa mód azt kell mondani, hogy az augusztus 20-i események óta a hazai médiumok kezdenek hozzáedződni az ilyen rendkívüli események kezeléséhez.
Többet nyújtanak
A köztelevízió ostroma kapcsán készült október elejei összeállításunkban (Marketing & Média 2006/16.) a televíziós hírműsorok vezetőinek többsége még amellett foglalt állást, hogy az online hírszolgáltatás és a tévé nem egymás ellenségei, hanem kiegészítői. A Origo és az Index rendkívüli közvetítéseit látva azonban egyértelműnek tűnik, hogy egyre több információt, egyre gyorsabban tudnak nyújtani a hírportálok. A szinte percenként pörgő információikkal többször is megelőzték a tévés hírműsorokat, ráadásul az „online tudósítók” sokkal közelebb tudnak kerülni a történésekhez, mint a „kamerás-mikrofonos” –a méregdrága eszközeiket féltő – tévések. A szélessáv terjedése pedig csak ráerősít ezekre a tendenciákra, hiszen az említett online híroldalakon már magától értetődően jelentek meg a friss videóriportok is. A hétfői eseményeknél a hírportálok egyedüli hátrányának talán csak az élőkép hiánya tűnt.
Összességében tehát már elmondható, hogy az információk mennyiségében, és a műholdas közvetítőkocsik szórásából kimaradt helyszínekről származó közvetítések tekintetében az internet már beelőzte a klasszikus médiumokat.
Esti program
A Medián Webaudit és a T-Online által a közelmúltban készített kutatás is arra mutat, hogy az internet egyre inkább hatással van a tévézési szokásokra. A felmérés eredményei szerint sokan éppen az esti televíziós főműsoridő alatt (19 és 21 óra között) használják a legaktívabban a netet. Az internethasználat jellegéből adódóan különösen a fiatalabb korosztályokból veszítenek nézőket emiatt a televíziók. Érdekes, hogy amíg hétköznap a férfiak, addig a hétvégén a nők neteznek többet. A 19 évnél fiatalabbak körében pedig a lányok nagyobb lelkesedéssel szörfölgetnek a fiúknál.
A kutatás készítői úgy kalkulálgattak, hogy a televíziós főműsoridővel szemben az internet nagyjából 20 százalék körüli elérést produkál. Ez már most sem lebecsülendő érték, azonban az internetpenetráció növekedésével, – és a szélessávú elérések rohamos terjedésével – néhány éven belül már valóban az internet lehet a televíziók egyik legkomolyabb versenytársa a nézőkért folytatott harcban.
„Olyan páncél van rajtunk, amit az emberek raknak ránk” – így indult el Magyar Péter országjárása
Magyar Péter ismét országjárásba fogott, elsőként Szerencsre és Miskolcra látogatott el, ahol a róla nyilvánosságra került hangfelvételekről is kérdeztük őt és követőit.