Még a 90-es évek legelején, a Danubius rádióban műsort vezető Rókusfalvy Pált megkereste az egyik barátja, hogy adjon neki ötletet, miként vezesse be a piacra Piranha nevű autóriasztóját. A jellegzetes hangú riasztó megismertetésére kitalált módszer akkoriban forradalminak számított, ugyanis nem hagyományos reklámszpotot készítettek. Az első időszakban az ellopott autókat kereső blokk után játszották le a riasztó hangját, de a termék neve csak néhány hónap után hangzott el először. „Ezután két–három évig úgy kerestek minket, hogy azzal szeretnének dolgozni, aki a Pirahna-reklámokat készítette” – idézi fel Rókusfalvy Pál a Roxer Reklám hőskorát.
A rádiós évtized
Roxerwood
A 3700 lakosú Etyekkel – egy borkóstoló alkalmával – nyolc évvel ezelőtt ismerkedett meg Rókusfalvy Pál. A falu annyira megtetszett neki, hogy azóta saját pincészetük és éttermük is van Etyeken. A Roxer Produkció évente két fesztivált szervez a faluban, az egyik a tavaszi Etyek Pincefesztivál, a másik pedig a most szeptemberben megrendezendő Kezes-Lábos elnevezésű „slow food” fesztivál, amelyek minden évben több tízezer látogatót vonzanak a településre.
Miután 1996-ban nyilvánvalóvá vált, hogy privatizálni fogják a Danubiust, három műsorvezetőtársával összefogtak, mondván, bárki is legyen a rádió új tulajdonosa, fontos lesz számára az a „hangállomány”, amire a rádió épül. Az így verbuválódott Búza–Boros–Rónai–Rókusfalvy-csapat végül a Daily Mail Group (DMG) vezette konzorciumhoz csatlakozott. „Hívtuk a Bochkort is, de ő azt mondta, hogy majd a győztessel tárgyal” – világítja meg Boros „párjának” hiányát Rókusfalvy. Annak ellenére, hogy nem számítottak esélyesnek, sikerült megszerezniük a Danubius frekvenciáját.
Az ezt követő két évben Rókusfalvy Pál egyszerre volt a rádió ügyvezetője, a kisebbségi tulajdonosok képviselője és műsorvezető. Azonban miután lejárt a menedzserszerződése, úgy döntött, hogy a kereskedelmi rádió helyett inkább a saját cégében dolgozna tovább. A Roxer mellett az ezt követő években különféle tévés produkciók készítésében is közreműködött, de a rádiós piaccal sem szakadt meg teljesen a kapcsolata. A DMG ugyanis megkereste, hogy segédkezzen a Roxy rádió megvásárlásában, ahol ezután két éven át társtulajdonos és igazgatósági tag volt.
A Cápa forgatása
Tudta-e…?
Rókusfalva egy kis felvidéki falu neve, innen származik a Roxer família. A Rókusfalvy a Roxer családnév magyarosítása, a testvérpár nagypapája még ezt a vezetéknevet használta. Rókusfalvy Pál gyerekkori álma volt, hogy 18 évesen felveszi a régi családi nevet, azonban ezt végül a később megalapított vállalkozása kapta.
A Roxer-cégcsoport
– Roxer 2.0: ATL-reklámügynökség
– Roxer Event: BTL-ügynökség, event marketing specializációval
– Roxer Produkció: fesztiválok szerevezése, pr
– Roxer Lízing: a fő tevékenység mellett a cégcsoport pénzügyeinek intézése
Rókusfalvy Pál
1986–1989.: általános iskolai tanár
1990–2000: Danubius rádió, műsorvezető, majd ügyvezető-társtulajdonos
1991-ben megalapítja a Roxer Reklám Kft.-t, amelyből mára a Roxer-csoport nőtte ki magát
1994–2001: különféle televíziós műsorok producer-műsorvezetője
2000–2002: Roxy rádió, társtulajdonos, igazgatósági tag
2001-től a Rókusfalvy Pince Kft. tulajdonos-ügyvezetője
Rókusfalvy Gábor
1993–1994: Európa Ház (Németország)
1994–1995: Roxer Reklám, főmunkatárs
1996–1997: Roxer Produkció, gyártásvezető
1998-tól a Roxer Event társtulajdonos-ügyvezetője
Magdi másképp
A reklámpiacon azonban már más a helyzet, hiszen rengeteg multinacionális ügynökség van, amelyekhez sok esetben nemzetközi szerződések kötik az ügyfeleket. Az elmúlt öt–hat évben ráadásul olyan kiélezetté vált a verseny ezen a piacon, hogy úgy tűnt, le kell húzniuk a rolót. Ekkor került a komoly reklámpiaci tapasztalatokkal rendelkező Sikos Péter a cég élére, aki az elmúlt négy évben „gatyába rázta” az időközben Roxer 2.0 nevet felvett ügynökséget. „Azért találta meg a helyét a cég, mert kreatív tudott maradni, csakúgy, mint rendezvényszervező cégünk” – vélekedik a siker okáról Rókusfalvy Pál.
A céges rendezvények területén egyébként manapság leáldozóban vannak az öncélú témapartyk, mint például „mexikói party”. Korábban voltak olyan rendezvényszervezők, akik kifejezetten ráálltak erre a vonalra. „Mi minden rendezvényünkre igyekszünk valami újat kitalálni, ami sohasem öncélú, hanem a megrendelő kommunikációs céljait szolgálja” – mondja Rókusfalvy Gábor.
A kreativitás a rendezvényeiken fellépő sztárok szerepeltetésében is megnyilvánul. A mostani Kezes-Lábos Fesztiválon például fellép Rúzsa Magdi is, azonban nem a megszokott országjáró műsorával. „Sikerült rávennünk, hogy élőben vajdasági dalokat énekeljen a balkáni népzenét játszó Besh O’droM együttes kíséretével” – mondja Rókusfalvy Pál.
A cég eddigi talán legextrémebb rendezvénye a Ferrari V.I.P. partyja volt a városligeti csónakázó tavon. Két szigetet építettek, az egyiken voltak a vendégek, a másikon pedig a fellépő zenekarok és a táncosok. „A vízzel egy szinten volt a színpad, ezért úgy nézett ki, mintha a vízen táncolnának” – meséli Rókusfalvy Gábor, aki szerint mostanában nagy divatja van a cégeknél a csapatépítő tréningeknek is. Megesett, hogy egy horvátországi lakatlan szigeten kellett különféle feladatokat megoldani az egyik cég „összekovácsolni hivatott” munkatársainak.