Üzleti tippek

Erősíti stratégia üzletágát a Grepton Rt.

admin
admin

2005. 11. 22. 00:00

Budapest, 2005. november 22. – Átszervezte műszaki és infrastrukturális rendszerét a Grepton Informatikai Rt., így 2005. novembertől még megbízhatóbb és komplexebb szolgáltatást nyújt ügyfeleinek. A hazai informatikai piac e

Az informatikai rendszer-üzemeltetések kihelyezésének (outsourcing) előnyeit Magyarországon egyre több vállalat ismeri fel: elengedhetetlen, hogy a meglévő infrastruktúra folyamatosan rendelkezésre álljon, hatékony és biztonságos működése biztosított legyen. A Grepton számára rendkívül fontos, hogy ezeket a tevékenységeket ügyfelei számára minden oldalról el tudja látni: a helyszínen, távolról, help desk-en keresztüli támogatással, valamint kihelyezett munkatársakkal. A Grepton novemberben befejezte üzemeltetési üzletágának megerősítését célzó többirányú beruházásait. Kiépültek a folyamatos működést biztosító redundáns rendszerek és kommunikációs vonalak, éles üzembe állították a help desk szoftvert, és a cég függetlenítette magát eddigi áramszolgáltatójától egy saját rendszer kiépítésével.

A Grepton Rt. egyre több esetben köt szerződést ügyfeleivel nagy rendelkezésre állásra, vagyis 7×24 órás szolgáltatás biztosítására. Ezek alapfeltétele, hogy a saját infrastruktúrája is megbízhatóan működjön. Az utóbbi években gyakran előfordult áramkimaradás miatt döntött úgy a Grepton menedzsmentje, hogy függetleníti a céget az áramszolgáltatótól, ami nagy teljesítményű szünetmentes tápegységek (UPS-ek) és dízel áramfejlesztő üzembeállításával valósult meg, amelyek áramkimaradás esetén az egész épületet ellátják energiával.

A teljes biztonság kedvéért mindezeken túl a Grepton által üzemeltetett üzletileg kritikus szervereket egy adatparkban helyezték el, amely több km-re van a Grepton székházától, és a folyamatos kapcsolatot redundáns online kommunikációs vonalak biztosítják. A terem technikai és biztonsági rendszerei (pl. tűzoltó, beléptető rendszer) a mai kor elvárásainak megfelelően lettek kialakítva. A bejelentéseket és a szolgáltatást a bevezetett help desk szoftver támogatja, amelynek segítségével biztosítják, hogy egyetlen feladat se vesszen el, s a vállalt SLA-kat (Service Level Agreement) tökéletesen teljesítsék.

„Várakozással tekintünk a 2006-os évre, hiszen az ügyfelek részéről máris nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk az üzemeltetési szolgáltatás erősítéséről. Hiszem, hogy ezeket a cég életében jelentős beruházásokat a megfelelő pillanatban tettük meg. A Grepton ’service centerben’ ugyanakkor lehetővé vált, hogy a műszaki fejlesztések – a help desk és a CRM mentén – egy saját contact center kiépítésén is gondolkozzunk” – mondta Juhász István, a Grepton Informatikai Rt. vezérigazgatója.

Az üzletág munkatársai úgynevezett on call rendszeren, a nap bármelyik szakában kaphatnak riasztást a bekövetkezett vagy a várhatóan bekövetkező hibákról, és az operátor helyi szinten értesíti a megfelelő csoportot, s azonnal megkezdődik a hiba javítása. A rendelkezésre állás akár a 0-24 óráig nyitva tartó bevásárlóközpontok részére is tökéletes biztonságot tud garantálni. A Grepton pénzintézeti és banki ügyfélköre számára is végez monitorozást, ahol központilag látja el a cégek közép-kelet európai képviseleteinek rendszerfelügyeletét is.

A Grepton stratégiai üzletágának referenciái: Nemzeti Fejlesztési Hivatal, Pannon GSM, BAT, Ingram Micro, Vodafone.

###
GREPTON Rt. (www.grepton.hu ):
A Grepton Rt. az 1977-ben alapított Protomix Rt. szoftver üzletágának önállósulásával jött létre 2001. márciusában. A Grepton professzionális IT szolgáltatásokkal foglalkozik négy stratégiai területen: infrastruktúra, üzleti folyamat automatizáció, üzemeltetés és technológia menedzsment. Vezető Microsoft megoldásszállító, többszörös Microsoft Gold Certified Partner a Speciális Infrastruktúra Megoldások (Advanced Infrastructure Solutions), az Infomunkás Termelékenységgel Kapcsolatos Megoldások (Information Worker Productivity Solutions) és az Integrált Elektronikus Kereskedelmi Megoldások (Integrated E-Business Solutions) kategóriákban, ill. Oracle Certified Partner valamint Symantec Enterprise Solution Partner címmel és „NATO Beszállításra Alkalmas” határozattal rendelkezik.

További információkkal szolgál: Magyar Gábor (outsourcing üzletágvezető), a gmagyar@grepton.hu e-mail címen.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.