A Népszabadság értesülései szerint akár a jövő hét elején eldőlhet, ki vezeti tovább a választásokig a MÁV Rt.-t. Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter a hírek szerint még nem hozott a vasút vezetését érintő személyi döntést, de a kormánypártok között látszólag körvonalazódik a megállapodás. E szerint úgy tűnik, valóban távozik a MÁV éléről Mándoki Zoltán, a vállalat pénzügyi helyzete miatt sokat kritizált vezérigazgató. A még Csillag István, korábbi szakminiszter által kinevezett vezető kényszerű távozásáról tavaly decemberben keltek lábra az első hírek.
A Népszabadság úgy tudja, hogy a 2002-ben kinevezett Mándoki leváltása mára lényegében eldöntött kérdés. A vezérigazgatói posztra a legesélyesebb jelölt Bobvos György, aki jelenleg a francia Lafarge építőanyag-ipari óriáscég szerbiai Beocsinban működő cementgyárának elnöke. Az 1961-ben Prágában, diplomatacsaládban született Bobvosról annyit lehet tudni, hogy tanulmányait Magyarországon végezte. Diplomáját az ELTE jogi karán szerezte, majd a Magyar Nemzeti Bank, a Citibank, az Ernst & Young és a Bank Austria munkatársa volt. A Lafarge közép- és kelet-európai igazgatói székében eltöltött három év után 2002-ben cége szerbiai akvizíciójának irányításával bízták meg. A MÁV vezérigazgatói posztjára kerülésének lehetőségéről tavasszal szivárogtak ki az első hírek.
A hazatelepülő cégvezető várhatóan nem egyedül érkezik az állami vasúttársasághoz. A hírek szerint a körvonalazódó politikai alku részeként a MÁV általános vezérigazgató-helyettese Hetényi Péter lesz. A közelmúltig a Siemens magyarországi vezérigazgatójaként dolgozó szakember, a várakozások szerint, saját bizalmi embereivel cseréli majd le a 2002-ben a Mándoki Zoltán után a Moltól a MÁV-hoz igazolt, és esetleg most távozó menedzsereket.
Irán rakétákat lőtt Izraelre, lövöldözés történt Tel-Avivban
Élő közvetítésünk a közel-keleti válságról.