Oravecz Péter, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV) kommunikációs igazgatója elmondta: a privatizációs szervezet neveket és a pályázattal kapcsolatban további részleteket nem közöl, de a privatizációs folyamat főbb állomásain az ÁPV Rt. tájékozatja a közvéleményt is. A végső döntést követően pedig a privatizációs szervezet visszamenőlegesen beszámol a részletekről.
A most beadott szándéknyilatkozatok vizsgálata és értékelése folyamatban van, az eredményről július 12-ig értesíti a jelentkezőket a privatizációs szervezet. A második fordulóban augusztus 9-én kell beadni az előminősítő pályázaton megfelelt résztvevőknek az ajánlatot, míg a kötelező érvényű ajánlat beadásának napja – a pályázati felhívás szerint – november 2. lesz.
A 8,02 milliárd forint jegyzett tőkéjű Budapest Airport Rt. 75 százalék mínusz egy szavazat tulajdoni hányadát kínálja eladásra az ÁPV Rt. Ha a jogszabályok lehetővé teszik, akár az összes részvényt értékesíti a privatizációs szervezet.
A BA Rt. privatizációs pályázatán való részvételi szándékát már jelezte a német Hochtief Airport GmbH (HTA), a brit BAA, a koppenhágai repülőteret üzemeltető CPH International A/S és a német Fraport-Deutsche Bank konzorciuma. A sajtójelentések szerint érdeklődik a BA iránt a spanyol Abertis, a szintén spanyol Ferrovial, az ausztrál Macquarie Airports (MAp), a szingapúri-amerikai Changi-Bechtel, az olasz Save, a bécsi Flughafen Wien és a Demján Sándor nevével fémjelzett Euroinvest is.
Lázár János: Azonnal le fogok mondani, ha valaki vasúti balesetben súlyos sérülést szenved vagy meghal
A miniszter bejelentette, hogy késési biztosítást vezetünk be a MÁV-nál: a menetjegyár felét visszafizetik, ha 20 percet késik a vonat vagy a busz.