Az előjelek nem túl biztatók: a nemzetközi járatok utasszáma az utóbbi években kismértékben, de folyamatosan csökkent – írja a Világgazdaság. Némi optimizmusra adhat okot, hogy 2004-ben 15 ezerrel több nemzetközi jegyet adtak el, mint 2000-ben. A mintegy 600 ezer eladott jegy jó részét magyarok váltják, az ebből származó bevételek, valamint a külföldi vasúttársaságok által eladott jegyek utáni MÁV-bevétel tavaly összesen 3,84 milliárd forintra rúgott.
Legtöbben nyáron utaznak külföldre: az utazóközönség összetétele vegyes, ugyanakkor az InterRail Dominónak, illetve egyéb ifjúsági bérletnek, jegynek köszönhetően számos köztük a 26 éven aluli fiatal. Elsősorban őket célozza meg az idei nyár egyik legjobb ajánlatának tűnő osztrák ifjúsági hálózati bérlet is, amely 39,9 euróba (10 ezer forint) kerül, és az osztrák állami vasúttársaság (ÖBB) teljes hálózatán korlátlanul lehet vele utazni egy hónapon keresztül.
Az elmúlt időszakban a német vasúttársaság együttműködésével megvalósult a közvetlen Budapest–Hamburg járat, bevezették a Business Abteilung-szolgáltatást, amellyel légkondicionált fülkékben luxuskörülmények között lehet utazni. Berlin pedig Euronight vonattal már 12 500 forintos retúrjeggyel elérhető. Országok szerinti megoszlásban Ausztria, Németország, Románia, Szlovákia, Cseh- és Horvátország számít a legforgalmasabb vasúti desztinációnak.
Omertà és bántalmazás: kidőltek a legszebb sport szekrényéből az elrejtett csontvázak
A ritmikus gimnasztika történetében nem látott súlyosságú ítéletet hoztak tornászok bántalmazása miatt az azeri válogatott volt vezetőedzője, két stábtag, valamint az Azeri Tornaszövetség ellen. De világszerte vannak ügyek, itthon a Szabad Európa számolt be arról, hogy egy ismert edzővel kapcsolatban többen bejelentést tettek a nemzetközi etikai testületnél.