Makay György, a Gabonaszövetség főtitkára kedden elmondta: a múlt év nyarától az idei év nyaráig a malmok döntő többsége csak veszteségesen tudott működni. Ezt a veszteséget szeretnék kompenzálni a 10 százalékos áremeléssel, amely kilogrammonként mintegy négy forintot jelentene.
A Gabonaszövetség főtitkára példaként elmondta, hogy egy 100 ezer tonna búzát őrlő malom vesztesége 150-180 millió forintra rúghat, évi 2,1-2,4 milliárd forintos árbevétel mellett.
Az éles versenyhelyzet mellett Makay György a veszteségek okaként elsősorban a beszerzési ár alatti értékesítést jelölte meg. Mint mondta, a nagyáruház-láncok “előszeretettel akcióznak a liszttel”, vagyis árusítják beszerzési ár alatt.
Emiatt több áruházat is megbüntettek az utóbbi időben, de a főtitkár szerint a büntetés nem visszatartó erejű, mivel annak mértéke 15 ezer forinttól 1,6 millió forintig terjed.
Jelenleg Magyarországon 108 malom működik, a napi őrlési kapacitás jelenleg 8500 tonna, míg négy évvel ezelőtt elérte a 10 ezer tonnát. A malmok éves összárbevételét a főtitkár 25 milliárd forint körülire becsülte, az éves veszteségüket 1,5-2 milliárd forintra tette.
Makay György elmondta: az áremelést azért kezdeményezték a malmok, hogy az új őrlési szezon finanszírozását biztosítani tudják.
Kínaiak nyomulnak a Liszt Ferenc repülőtér környékén, hogy uniós hídfőállást építsenek
A budapesti reptér az e-kereskedelmi áruk szállításának, vámkezelésének az egyik legforgalmasabb európai csomópontja lett a koronavírus-járvány óta. A drasztikusan megnőtt csomagmennyiség egyre gyakrabban okoz káoszt a csomagküldő cégek szolgáltatásában, miközben a kínai csomagok kézbesítése igen hálátlan feladat.