Megay Oktáv elmondta: a tulajdonosok azért a végelszámolást kérték, mert úgy látják, a társaság tartozásaira a vagyon fedezetet biztosít. A kötelezettségek áttekintése most van folyamatban, ennek mértékéről később tud nyilatkozni a végelszámoló. A kft. financiális gondjainak okairól csupán annyit közölt, hogy az indokként leginkább emlegetett piacvesztéshez vélhetőleg alkatrész-ellátási problémák jelentősen hozzájárultak.
Az ügyvezető igazgató úgy véli: a motorgyártó kft piaci értéke figyelemre méltó, amelynek alapját az ott dolgozók szakmai tudása képezi. Megay Oktáv ily módon lát esélyt arra, hogy a motorgyártási tevékenység – amelynek komoly tradíciói vannak Győrött – megmenthető.
A végelszámoló most ennek fényében méri fel a vagyon piaci értékét és tekinti át a cég adósságait. Eközben erőfeszítéseket tesz arra, hogy a 180 foglalkoztatott megkaphassa havi bérét. Ez nem egyszerű feladat, mivel a társaság számlájára érkező összegeket az APEH lefoglalja. A termelést egyébként nem állították le, a motorgyár jelenleg 50 százalékos kapacitáson dolgozik.
A kft. ma már nem kapcsolódik a Rába Holding Rt.-hez. A motorgyár 2003-ig tartozott az anyavállalathoz, akkor került a jelenlegi tulajdonosok birtokába. A kft. 100 százalékos magyar tulajdonban van.
Adósságának nagyságrendjét jelzi, hogy a Rába Rt.-nek több mint 300 millió forinttal tartozik a vállalkozás – mondta az MTI érdeklődésére Dusza András, a Rába Rt. kommunikációs vezetője. A tartozás a bérleti és egyéb szolgáltatási díjakból adódik össze. A kft. a Rába Rt.-től bérli a gyártócsarnokot, a területet és az rt-től kapta a különféle szolgáltatásokat, egyebek között az energiát, az őrzést. A Rába Rt. a bérleti szerződést a fizetési gondok miatt felmondta.
Szakmailag előrelépés neki a magyar bajnok, de szétcincálják hazájában a Fradi új edzőjét
Robbie Keane korábban az izraeli Maccabi Tel-Aviv edzőjeként nem volt hajlandó állást foglalni a gázai konfliktus kapcsán, ezzel maga ellen hangolta a tradicionálisan palesztinbarát írországi közvéleményt.