A fuvarozók csaknem egyharmadát képviselő két testület, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz) és a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) kedd délutánig adott haladékot a kormánynak elfogadható javaslat megtételére.
Ha nem kapnak megfelelő ajánlatot megkezdik a tagokkal való egyeztetést további lépések megtételére, amelyek közül egy az országos demonstráció lehet. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) érdekérvényesítő bizottsága tegnap kiadott közleménye szerint a május 28-i közgyűlésig nem terveznek demonstráló jellegű lépéseket.
A Napi Gazdaság információi szerint a hét végére készülhet megállapodás tervezete. A kormány által javasolt ötpontos programot Ditter Gábor, a NiT Hungary főtitkára több szempontból is alkalmatlannak tartja. Az iparűzési adó után járó nyereségadó-kedvezményt a fuvarozók 75-80 százaléka nem lenne képes kihasználni, az autópályadíjakból adható kedvezmények realitása uniós szabályozás miatt kétséges. Ditter szerint az adómérséklés számukra a leginkább elfogadható megoldás.
Kínaiak nyomulnak a Liszt Ferenc repülőtér környékén, hogy uniós hídfőállást építsenek
A budapesti reptér az e-kereskedelmi áruk szállításának, vámkezelésének az egyik legforgalmasabb európai csomópontja lett a koronavírus-járvány óta. A drasztikusan megnőtt csomagmennyiség egyre gyakrabban okoz káoszt a csomagküldő cégek szolgáltatásában, miközben a kínai csomagok kézbesítése igen hálátlan feladat.