Erőteljesen nyomul a régióban a dinamikusan fejlődő magyar multi, a Synergon Rt. Igaz, ennek a terjeszkedési igénynek korlátai, fékei is vannak. A cég első negyedévéről beszámoló Szárai Lóránd vezérigazgató és Czakó Ferenc elnök arra mutatott rá, hogy az elmaradt állami, kormány, illetve önkormányzati beruházások, tenderek okán az inflációval is nehezen tartott lépést az ország az informatikai fejlesztésekben, ennek nyomai mutatkoznak a vállalat tavalyi évi teljesítményében, sőt az ezévi első negyedévében is.
Komoly izgalmakat a Synergon Rt. partnerkapcsolatainak bonyolódása – ami azért sikereket is hozhat – okozott . Április végén a Cisco, mint vezető üzleti partner, 90 napos határidővel fölmondta szerződését a vállalattal. Mindezt azok után, hogy márciusban, mint kiemelt partnert, kitüntette a céget. A folytatásról ugyan megkezdődtek a tárgyalások, a felmondás lejárata egyébként július vége, de már semmi sem ugyanaz, mint előtte. A két cég közötti konfliktus, s így vélhetőleg a felmondás is, annak lehet a következménye, hogy a Synergon április közepén regionális szerződést kötött az Európában terjeszkedő kínai, hálózati eszközöket gyártó Huawei-jel. (A Huawei immár 24 ezer főt foglalkoztató óriáscég a birodalomban). Előnyös kapcsolatukra vet némi árnyat az erőfölénnyel fenyegető Cisco lépés. Az amerikai partnerrel megkezdődtek a tárgyalások, s vélhetően nem fajulnak kenyértörésig, de a kizárólagos beszállítói-partneri álomvilágnak azonban végleg vége.
Kínaiak nyomulnak a Liszt Ferenc repülőtér környékén, hogy uniós hídfőállást építsenek
A budapesti reptér az e-kereskedelmi áruk szállításának, vámkezelésének az egyik legforgalmasabb európai csomópontja lett a koronavírus-járvány óta. A drasztikusan megnőtt csomagmennyiség egyre gyakrabban okoz káoszt a csomagküldő cégek szolgáltatásában, miközben a kínai csomagok kézbesítése igen hálátlan feladat.