Üzleti tippek

Túró Rudi meghódíthatja Európát

A Pöttyös a visegrádi országok, a Danette Duett Rudi egész Európa meghódítására készül. Magyarország egyik legkedveltebb tejes desszertjének licenszét birtokló két cég, a Danone és a Friesland – szárnypróbálgatásként – eddig egy-egy országba szállította a Rudit: a Danone 2002 vége óta Lengyelországba, “Danio Batonik”, (fordítása: Danio “rudacska”) néven exportált, míg a Pöttyöst gyártó Friesland tavaly év végén jelent meg előbb magyar néven, majd az annak immáron márkanévként védett angol fordításával, Dots-ként a román piacon.

Egyedi ízvilág, ismeretlen és előzmény nélküli termék, komoly marketing költségek – így összegezhetőek azok a nehézségek, melyek mindeddig meggátolták a betörést a külföldi piacokra. Nagyon kevés ország fogyasztói szeretik az édes-savanyú ilyen jellegű párosítását, hasonló jellegű termék egész Európában csak Oroszországban és Észtországban ismert egyáltalán – mondta el az Indexnek Kiss Beáta, a Danone Kft. vállalati külső kapcsolatok igazgatója.

Kiss Pál István, a Friesland közép-európai regionális igazgatója szerint a nyugaton eleve csak friss sajtként ismert túró és a csokoládé párosítása egyenesen olyan, nem feltétlen kapásból népszerű kuriózumnak számít, A Friesland éppen ezért Romániában tesztelte a Pöttyös bevezetését egy ismeretlen piacra: bár részben éppen a magyar lakosságra építettek, az hamar kiderült, hogy a magyar név nem tartható, a piackutatások szerint az ékezetes betűk a vásárlók többségében nem megbízható, török árukat idéznek.

A bevezetés költségeiről, arról, hogy meddig maradhat itthon a gyártás, milyen volumenben kezdődik a kinti értékesítés, egyik cég sem árul el részleteket. Kiss Pál István az exporttal kapcsolatban ugyanakkor megemlítette: komoly marketing háttér nélkül nem lehet elindulni, hiszen egy ismeretlen termék nem generálja azt a forgalmat az áruházaknak sem, amely miatt már megéri kitenni valamit a polcokra.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik