Magyarországon évente átlagosan mintegy 28 millió palack pezsgő fogy, ami évek óta szinte állandó mennyiségnek tekinthető, azaz Magyarországon a pezsgőfogyasztás stagnál – mondta az MTI-nek Vass Gábor a Törley Pincészet marketing vezetője.
A magyar pezsgőpiacon jelen vannak az olcsóbb és a drágább termékek is. Az olcsóbb pezsgők – palackonként 200-400 forint – részaránya mintegy 23 százalékos, a többi a 400-600 forintos pezsgőkategóriába tartozik, amit a szakemberek már a drágábbak közé sorolnak. Ez utóbbiakat vásárolja a nagy többség – mondta Vass Gábor. A pezsgővásárlás mintegy fele Magyarországon az év utolsó két hónapjára esik – tette hozzá.
A Henkel und Söhnlein cégcsoport – ahová a Törley Pincészet is tartozik – a magyar pezsgőpiacon egyértelműen piacvezető több mint 60 százalékos részesedésével. A társasághoz két ismert pezsgőcsalád tartozik a BB és a Törley. Az idén a cégcsoportnál mintegy 12 milliárd forintos nettó árbevétellel számolnak. A cégcsoport árbevételének 75 százaléka belföldön, a fennmaradó hányad pedig külföldön realizálódik. A pezsgő a cégcsoport nettó árbevételének 52 százalékát adja. A múlt évben a Henkel und Söhnlein cégcsoport 11,6 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, jövőre pedig több mint 12 milliárd forintos árbevétellel kalkulálnak.

Mi az a Signal, amin a Trump-kormányzat emojikkal dönt bombázásokról?
És mennyire veszélyes, hogy a segítségével tárgyalják meg a katonai lépéseket?