Sürgősen ki kell küldeniük a SZÉP-kártya szolgáltatóknak az új szerződéseket, hiszen gyökeresen megváltozik ez a céges juttatási forma:
- a szolgáltatók hat hónapos átállás mellett december 1-jétől pénzforgalmi számlán, pontosabban korlátozott rendeltetésű fizetési számlán kell hogy kezeljék az egyenlegeket, pénzforgalmi szolgáltatóként.
Ez majdnem olyan, mintha bankszámlává alakulna a SZÉP-kártyaegyenleg, de mégsem, mert a felhasználás korlátozott.
- A jövő májusban lejáró, kétéves egyenlegek már nem fognak a kártyabirtokos számára elveszni. Vagyis a szolgáltatóknak nem kell majd azokat visszautalniuk a munkáltatónak. Viszont ezek után 3 százalék + áfa díjat számíthat fel a szolgáltató.
Az OTP Pénztárszolgáltató közleményben adta hírül, hogy már megkezdte a SZÉP-kártya birtokosok részére a szerződések kiküldését, amire a jogszabályok változása miatt van szükség. November végéig várhatóan mind az 1,3 millió kártyabirtokosnak megérkezik az új szerződés levélben vagy e-mail-en keresztül.
A szerződéseket a kártyabirtokosok tértivevényes levélben, vagy e-mailben fogják megkapni, attól függően, hogy október közepéig valamilyen úton megadták-e az e-mail címüket a pénztárszolgáltatónak. Akihez a kibocsátó október közepén rendelkezett e-mail elérhetőséggel, az elektronikusan fog szerződést kapni, mindenki más pedig postai úton.
A hatalmas mennyiség miatt a cég a következő hetekben több lépcsőben, ütemezetten küldi ki a szerződéseket. Első lépésben a tértivevényes levelek postázását kezdte meg, az e-maileket pedig várhatóan két hét múlva, november elején indítja a kibocsátó.
A kártyabirtokosoknak csak át kell venniük a levélben kiküldött szerződést, vagy követni a pénztárszolgáltatótól kapott e-mailben szereplő lépéseket, más teendőjük nincs. A szerződés a kézhezvételtől számított 15 napot követően automatikusan elfogadottnak minősül, tehát a szerződést sem aláírni, sem visszaküldeni nem kell. Kivéve ha valaki nem szeretné megkötni.