Pénzügy

Késhetnek az utalások az MKB megújított netbankján

Az ország negyedik legnagyobb bankja, az MKB, amelyben Mészáros Lőrinc is tulajdonos, az országban elsőként digitális banki működésre állt át, adták hírül július 5-én. Az átalakítás során lecserélték a teljes központi rendszerüket, korszerűsítették az informatikai architektúrát is. Az MKB az Oracle FLEXCUBE-t, egy több mint 600 pénzügyi intézmény által elfogadott, magántulajdonú banki megoldást vezetett be. A projekt majdnem 2,5 évig tartott.

De hogy minden flottul menne, az olvasónk szerint korántsem mondható el.

Ő az átállás óta azt tapasztalja, hogy

  • a jóváírások csak jókora késéssel jelennek meg a netbankban.

Így azóta nem nagyon tudja, utaltak-e neki, akiktől pénzt vár. A másik problémája az volt, hogy

  • magánszámlájáról nem tudott utalni, mert az utalási limitje lenullázódott.

Bement a fiókba, hogy állítsák vissza a szokásos összegre. De mire este utalt volna, megint nulla volt a limit. Másodszorra sikerült a bankban kideríteni, mi okozhatta a hibát, azóta tehát ez a probléma már megoldódott. Viszont a bejövő pénzeknél továbbra is azt tapasztalja, hogy nem naprakész a netbank.

MKB: már megoldódtak a problémák

Jeleztük az MKB-nak is a bajokat. Azt válaszolták, hogy az új szolgáltatásokat az ügyfelek az év hátralévő részében szakaszosan tudják majd igénybe venni. Hogy ez pontosan mit jelent, azt nem részletezték. Elismerték továbbá, hogy az átállást követő napokban egyes szolgáltatásoknál „a fokozott ügyfélérdeklődés” miatt átmeneti lassulás volt tapasztalható. Azonban azt is hozzátették, hogy ezek a problémák időközben megszűntek.

Az olvasó által tapasztaltakkal kapcsolatban pedig kijelentették:

  • a beérkező tételek azonnal jóváíródnak ügyfélszámlákon, és a tranzakció is azonnal megjelenik az MKB NetBANKár számlatörténetben,
  • az utalási limit „lenullázódása” rendszertechnikai okból sem lehetséges, ilyen típusú hibáról nem tudnak, ilyen tárgyú bejelentést nem kaptak.

Pedig olvasónk kétszer járt bent utóbbi probléma miatt a fiókban. Hogy nem minden pénzt lát, ami bejön, akkor derült ki, amikor a bankba bement és rákérdezett. A fiókban ugyanis már látták a bejövő összegeket. Akkor azt mondták neki, hogy „a könyveléssel egy héttel el vannak csúszva”. Csütörtökön beszéltünk vele, akkor még mindig nem volt naprakész a netbankja.

A bank kérte, a cikkben feltétlenül jelenítsük meg, ügyfeleik bátran forduljanak ügyfélszolgálataikhoz, ahol minden ügyfélmegkeresést kivizsgálnak és megválaszolnak. Olvasónk az ügyfélszolgálatot próbálta többször is hívni, de nem sikerült ilyen úton kapcsolatba lépni velük.

Ha van friss MKB-s netbankos tapasztalata, kérjük, ossza meg velünk az info@24.hu-n.

Kiemelt kép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik