A DBR Metró Projekt Igazgatóság 2007-ben és 2008-ban is javasolta a 4-es metró beruházásának leállítását – közölte Balogh Árpád, az igazgatóság volt vezetője a metrókorrupciót vizsgáló fővárosi munkacsoport hétfői ülésén, Budapesten.
Mint arról beszámoltunk, az EU csalás elleni hivatala – többek között magyar hatóságoktól kapott adatok alapján – elmarasztalta a 4-es metró beruházását. A jelentés egyik megállapítása szerint, 2006 és 2010 között a beruházás költsége 230 milliárd forintról 430 milliárd forintra nőtt.
Az OLAF közölte, nem igaz, hogy a 4-es metró ügyében csak 2010 előtt történtek súlyos visszaélések. A hivatal mintegy 167 milliárd forintos károkozást tárt fel a beruházásnál, ezért az Európai Bizottság 76,6 milliárdos büntetést szabhat ki Magyarországra – közölte a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára január közepén.
Balogh Árpád, aki 2007 júliusa és 2008 szeptembere között volt megbízott projektigazgató, elmondta: 2007 végén és 2008 elején készült két szakmai anyag, amelyekben a beruházás leállítását javasolták. Ezt “a szakmailag előnytelennek tűnő” szerződésekkel, valamint “a fúrópajzs és az állomások közötti kapcsolatrendszer” bonyolultságával és szövevényességével indokolták.
Az anyagok a fővárosi vezetés elé kerültek, de mind a két alkalommal “falakba ütköztek” – közölte.
Balogh Árpád szerint a DBR Metró Projekt Igazgatóság az akkori létszámát, erőforrását és a szakmai “összeállítást” tekintve alkalmatlan volt a projekt lebonyolítására.
(MTI)