A világ vezető online fizetési szolgáltatója, a PayPal idén is elkészítette regionális utazási kutatását a GfK-val közösen.
Néhány fontosabb megállapítás a kutatásból:
- A Wi-Fi elérés a magyar utazók 48%-a számára fontos szempont a szálláshely kiválasztásakor
- A magyarok 65%-a rendkívül hasznos eszköznek tekinti az internetet az üdülés megtervezésében és a nyaralás során 87% csatlakozik fel a világhálóra.
- A régióban Lengyelország jár az élen a nyaralás alatt történő internethasználatban.
- Egyre gyakrabban fizetünk online a nyaralás tervezése, vagy a tartózkodás során.
- A magyarok 12%-a legalább egyszer használta már a PayPalt, vagy ahhoz hasonló szolgáltatást; főleg szálláshoz köthető kiadások kiegyenlítésére.
- A közép- és kelet-európai utazók között a legnépszerűbb közlekedési eszköz autó. A magyarok 69%-a, a csehek 58%-a, a görögök 49%-a és a lengyelek 58%-a választja az utazás ezen formáját.
Az alábbi ábra megmutatja, hogy a magyarok hol keresnek utazási ajánlatokat:
A közép- és kelet-európai országokban a legtöbben júliusban, vagy augusztusban terveznek szabadságra menni.
Átlagosan a megkérdezettek 9%-a utazott szabadságra az év első felében, 11%-a pedig megvárja a szeptemberi kedvezményeket. Az utóbbi időszak különösen népszerű Lengyelországban.
Idén a tavalyi évhez hasonlóan alakul azoknak a száma, akik egyáltalán nem terveznek nyaralást (Magyarországon 15%, Csehországban 16%, Görögországban 24%, Lengyelországban 15%).