Még mindig mélyponton a cafeteria – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. A béren kívüli juttatást tervező cégek aránya a következő egy évben a kkv-k körében mindössze 41 százalék.
Immár harmadik negyedéve tízből csupán közel négy vállalkozás készül valamilyen cafeteriával is kiegészíteni munkavállalói fizetését
– részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
A különböző elemek közül továbbra is az Erzsébet-utalvány a legnépszerűbb, minden negyedik cég kívánja alkalmazni a jövőben. Ezt követően a munkába járás költségtérítése (18 százalék) a leginkább preferált juttatási forma, ráadásul közel duplájára,10-ről 18 százalékra ugrott az ezzel számoló cégek aránya év végéhez képest.
A harmadik helyen kivételesen a pénzbeli jutalom áll (13 százalék), holott a felmérés készítésekor még nem volt ismert a kormány azon szándéka, amely szerint maximum húszezer forintig készpénzesítenék a cafeteriát. A SZÉP Kártya ezzel lekerült a trónról (9 százalék), jelenleg ez a negyedik legnépszerűbb juttatási forma.
A kereskedelmi dolgozók pihenésének annyi lesz
Érdemes arra figyelni, hogy a két évvel ezelőtt, azaz 2014-ben feltöltött SZÉP Kártya egyenlegek idén május végén járnak le. A K&H SZÉP Kártya birtokosok 15 százaléka rendelkezik május 31-én lejáró egyenleggel, összesen 283 millió forintot kellene elkölteniük a hónap végéig. A zsebek közti megoszlásból jól látszik, hogy a K&H SZÉP Kártya tulajdonosok szeretik minél változatosabban eltölteni szabadidejüket, hiszen a sokrétű felhasználási móddal – strandbelépő, színház- és koncertjegy, múzeumi, állatkerti vagy kalandpark belépő, uszoda- és fitnesz bérlet – bíró szabadidő alszámlán (26 százalék) van a legkevesebb elköltendő összeg. A vendéglátás alszámlánál 31, a szálláshely alszámlánál pedig 43 százalék ez az arány. A három zseb együttes értékét nézve a lejáró összegek 93 százaléka 50 000 forint alatti.
A különböző méretű cégek igen eltérő arányban nyújtanak cafeteriát munkavállalóiknak, azonban az jól látszik, hogy a cégmérettel párhuzamosan ez egyre növekszik. Míg a mikrovállalkozások mindössze egyharmada (34 százalék) ad béren kívüli juttatást, addig a kis- és középvállalkozásoknál ez az arány jóval kedvezőbb (49 és 52 százalék). A középvállalkozásoknál azonban ez jelentős visszaesés, hiszen év végén még a cégek 70 százaléka vélekedett így.
A különböző szektorokat tekintve egyedül a kereskedelemben terveznek a vállalkozások az átlagnál alacsonyabb arányban cafeteriát alkalmazni (36 százalék), tehát az itt dolgozók számíthatnak a legkevésbé béren kívüli juttatásra.