Pénzügy

Ár, illat, összetétel – ez a fontos a magyar nőknek, ha kozmetikumot vesznek

A magyar nők 55 százaléka havi legalább 2500 forintot költ szépségápolási termékekre, 15 százalékuk pedig 5000 forintnál nagyobb összeget szán erre – derül ki a CD kozmetikai márka és az NRC Piackutató friss, 2016. áprilisában végzett reprezentatív felmérésből.

Az ár, az illat és az összetevők alapján választanak legfőképpen szépségápolási terméket a magyar nők. Az árat a válaszadók 86 százaléka jelölte meg fontos vagy nagyon fontos szempontként, az illatot/textúrát 84 százalék, míg a termék összetevőit 65 százalék tartja az egyik kardinális döntési szempontnak a szépségápolási cikkek, kozmetikumok kiválasztásánál.

Érdekesség, hogy a termék csomagolása, kinézete csak a magyar nők 31 százalékának döntését befolyásolja jelentősen – legalábbis saját bevallásuk szerint.

Ennél fontosabb szempontnak számítanak számukra a válaszaik szerint a különböző védjegyek (bio, vegán, állatokon nem tesztelt stb..), illetve maga a márkanév, (46, illetve 49 százalékkal).

A magyar nők döntési szempontjai mellett a CD és az NRC kutatása a tavalyi év után az idén is megvizsgálta azt, hogy mennyit költenek szépségápolási termékekre és kozmetikumokra. A válaszokból kiderült, hogy a többség, 55 százalék 2500 forintnál többet költ havonta ilyen árucikkekre, ami gyakorlatilag megegyezik a tavalyi aránnyal.

Havi 5000 forintnál többet a megkérdezettek 15 százaléka, míg 10 ezer forintnál többet 4 százalékuk ad ki tusfürdőre, samponra, dezodorra, krémekre és hasonlókra.

Érdekesség, hogy a fiatalabb, 18-29 éves korosztályban az átlagosnál nagyobb arányban vannak olyanok, akik 2500 forintnál többet költenek havonta kozmetikumokra.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik