Pénzügy

Újraértelmezik a cipőbolt fogalmát: tablet segít kiválasztani a lábbelit

cipoproba-tablettel(1)(960x640).jpg (Array)
cipoproba-tablettel(1)(960x640).jpg (Array)

Az újítás – amelyet még Nyugat-Európában sem próbáltak ki – ötvözi a személyes és az online vásárlás előnyeit.

Rendhagyó, a legújabb technikát felhasználó bolt nyílt szerdán Budapesten. A vásárló nem a polcok, dobozok labirintusában bolyongva keresgél megfelelő cipőt, hanem egy iPad segítségével ismerheti meg az árukészletet. Kizárólag azokat a cipőket látják, amelyekből biztosan van raktáron a méretükben. Az újítás – amelyet még Nyugat-Európában sem próbáltak ki – ötvözi a személyes és az online vásárlás előnyeit.

Csak dekoráció a cipő

Új értelmet nyer a cipőbolt fogalma, miután ma megnyílik Budapesten, a Király utcában egy üzlet. Dekorációként találhatunk ugyan cipőket az eladótérben, de az egymásra tornyozott cipősdobozok látványa hiányzik. Ehelyett a vásárlók iPaden böngészik a kínálatot, majd amikor kiválasztották a felpróbálni kívánt darabot, a raktárból névre szólóan hozzák ki nekik. Várakozás közben pedig egy bemutatót láthatnak a vevők a kiválasztott termékről.

„Biztosan mindenki járt már úgy, hogy a boltban megtetszett neki egy cipő, de az ő méretében nem talált a modellből. Erre persze hosszú percek alatt jön rá, mire átnézi a dobozokat vagy kerít egy eladót, aki tájékoztatja. Utána csalódottan kezdheti újra a válogatást. A célunk az, hogy ötvözzük a legújabb technika és a hagyományos bolti kiszolgálás előnyeit” – állítja Buza Dániel, a Footure cipőüzlet tulajdonosa.

Nincsenek dobozok

„A boltban nincsenek felhalmozott cipősdobozok, a vásárlás folyamata úgy kezdődik, hogy a vendég kap egy iPadet. Aki először jár náluk, megnézhet egy bemutató videót a rendszer működéséről (visszatérő vendégek ezt átugorhatják).

Ezt követően a vevő megadja a nemét, hogy milyen méretet keres, szűkítheti a találatokat stílus, felhasználási mód szerint is. A kijelző mindig az aktuális készletet mutatja, nem kell attól tartani, hogy nincs raktáron a kiválasztott cipő. Ha megtörtént a választás, a vevő beírja a nevét és helyet foglal. A raktárban pedig összekészítik számára a felpróbálni kívánt cipőket, és névre szólóan adják át az eladótérben.

A vásárlás további menete klasszikus módon zajlik. Ezzel a megoldással az online böngészés kényelmét, gyorsaságát élvezhetik a hozzájuk látogatók, de arról sem kell lemondaniuk, hogy azonnal felpróbálhassák a cipőt. Az a tapasztalatom, hogy sokan azért nem rendelnek cipőt, ruhát online, mert nem bíznak abban, hogy a megrendelt áru valóban jó lesz számukra” – ismertette a vezető.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik