Pénzügy

Jobban értjük a gáz- és villanyszámlát, mint eddig

szamla-es-csekk(210x140).jpg (Array)
szamla-es-csekk(210x140).jpg (Array)

Egy felmérés legalábbis ezt mutatja. Mindenesetre a hatóság igazolva látja, hogy annyit nyaggatták a szolgáltatókat.

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal a korábbi évekhez hasonlóan 2014 őszén is kérdőíves vizsgálatot indított a földgáz- és villamosenergia-felhasználók elégedettségének felmérésére. Ennek egyik kiemelt területe a számlákkal kapcsolatos vélemények gyűjtése és elemzése.

A számlák érthetőségének megítélése az elmúlt években kritikus területnek számított, ezért több intézkedés is történt a számlák értelmezhetőségének javításáért. A fogyasztók elégedettségének alakulásán a hatóság szerint meglátszik az intézkedések hatása. Országosan a megkérdezett lakossági fogyasztók villamos energiánál 88, földgáznál 86 százaléka jónak minősítette a számla értelmezhetőségét.

Így voltunk megelégedve a gázszámla érthetőségével 2013-ban:

 

és 2014-ben:

 

Így voltunk megelégedve a villanyszámla érthetőségével 2013-ban:

 

és 2014-ben:

 

A felmérés azt is vizsgálta, hogy azoknak, akik továbbra is nehezen értelmezik a számlát, mi okoz nehézséget. Ilyen gondjaik voltak a gázszámlával:

 

Ezek voltak a problémáik a villamos energia számlával:

Ajánlott videó

Olvasói sztorik