A lakáscélú támogatás megvalósításáról szóló rendelet alapján április 15-ig meg kell kapnia minden munkáltatónak a munkavállalóitól a támogatás adómentességéhez szükséges dokumentumokat.
Aki még nem adta le, nem gyűjtötte be ezeket, érdemes nekilátnia, mert hamarosan kifuthat a végső határidőből is.
Ahhoz, hogy a 2014-ben adott lakáshitel-támogatás valóban adómentes legyen, általában az alábbi dokumentumokkal kell rendelkeznie a munkáltatónak (egyedi esetekben eltérés adódhat).
Ez kell az adómentességhez
– Elvileg a juttatást indító bank már január 31-ig megküldte a rajta keresztül bonyolított támogatásról az igazolást a munkáltatónak.
– A megfelelő, támogatható hitelhez kapcsolódó hitelszerződés másolatára is szükség lesz.
– Elengedhetetlen egy olyan dokumentum, melyből megállapítható a munkavállaló tulajdonosi státusza a lakáshoz kapcsolódóan.
– Szükséges egy dolgozói nyilatkozat arról, hogy milyen számlára küldje a munkáltató a támogatást.
– Mivel a munkáltató a juttatás megvalósításához személyes adatokat ad át a bankjának, ezért ehhez be kell szereznie egy hozzájárulást a munkavállalójától.
– A lakás méretének vizsgálata a munkavállalói a lakás lakószobáiról nyilatkozata alapján történik.
– Mivel a lakás méltányolható méretének vizsgálatakor figyelembe kell venni a lakásban lakók számát, így szükséges lesz a lakcímkártyák másolatok a lakásban lakó megfelelő személyektől (vagy egyéb erről szóló igazolások).
– Az adómentesség értékhatárához vizsgálni kell az elmúlt öt évben mástól kapott ilyen támogatás értékét. E célra a korábbi munkaviszony megszűnéséhez kapcsolódó igazolás és a munkavállaló nyilatkozata lesz alkalmas.
– A támogatás maximális értéke a vásárlás vagy építés költségének 30 százalékáig terjedhet, melyet az adásvételi szerződés, építéshez kapcsolódó költségvetés vagy a megfelelő számlák alapján állapítja meg a munkáltató.
– Amennyiben a dolgozó folyószámlájára utalta a cég a támogatást, úgy szükség lesz a hitel törlesztésének igazolására is.
Póthatáridő is lehet
Akinél nem teljes ez a lista, még az sem lesz azonban nagy bajban. A rendelet szerint ugyanis a munkáltató saját döntése alapján május 31-ig is összegyűjtheti ezeket a dokumentumokat – hívja fel a figyelmet Fata László cafeteria szakértő.
Ha azonban május 31-ig sem áll rendelkezésre minden szükséges igazolás a munkáltatónál, akkor bizony a cégnek a juttatás 120 százaléka, mint jövedelem után meg kell állapítania és be kell fizetnie az adót.