A NÉBIH új alkalmazásának köszönhetően a fogyasztók mostantól könnyen és azonnal jelezhetik az általuk felfedezett élelmiszer-biztonsági szabálytalanságokat a hatóságnak. Az egyelőre androidos okostelefonokon elérhető NÉBIH NAVIGÁTOR nevű applikációval a vásárlók pontosan jelezhetik a vásárlás helyszínét és a probléma okait, amelyet a NÉBIH szakemberei kivizsgálnak.
Bármilyen problémát azonnal jelezhetünk
Az alkalmazáson keresztül jelenteni lehet például lejárt minőségű vagy jelöletlen élelmiszert, eladáshelyi higiéniai problémát, helytelen tárolást vagy bármilyen szokatlan vagy gyanús körülményt. Az applikáción keresztül a telefonos híváson kívül, hangalapú, e-mailes vagy fényképes bejelentési módok közül lehet választani.
A NÉBIH NAVIGÁTOR a bejelentési lehetőség mellett számos más, hasznos információval is szolgál, például automatikus küld élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos híreket, riasztásokat.
A NÉBIH az alkalmazás megjelenése kapcsán arra ösztönöz mindenkit, hogy segítse a szabálytalanságok felderítését annak érdekében, hogy a mindennapi élelmiszerek megfelelő minőségben legyenek elérhetők a fogyasztók számára. A konkrét problémák pontos bejelentése lehetőséget ad arra, hogy a vizsgálatot gyorsan és célzottan, az adott helyszínen elvégezzék. Azok számára, akik a mobil applikáció helyett szívesebben élnének a bejelentés lehetőségével telefonon keresztül, a NÉBIH zöld száma továbbra is rendelkezésre áll: 06-80-263-244.