Az év első kilenc hónapjában 18 százalékkal több tévékészüléket adtak el Magyarországon, mint egy évvel korábban, írta a Világgazdaság.
A felfutásban fontos szerepet játszott a digitális átállás, amely idén indult el Magyarországon.
Bécs Lajos, a GfK Hungária Kft. ügyfélkapcsolati vezetője szerint a tévék forgalma összegben is nőtt, az első három negyedévben 11,5 százalékos bővülést mért a piackutató cég az egy évvel korábbihoz képest.
Fotó: Kummer János
Folyamatosan nő az internetkapcsolatra képes, okostévék iránti kereslet, az első kilenc hónapban az eladott LCD tévék közel 30 százaléka már ilyen típusú volt. A 3D-s készülékeknek 20 százalékos a részesedése. Az egész évre 10-15 százalékos bővülést jósol a GfK Hungária.
Egyébként nem kis összegekről van szó: az Árukereső.hu szerint a legnépszerűbb tévék az LG és a Samsung 100 centis képátmérőjű modelljei, amelyeket 150-170 ezer forintért lehet kapni akciósan.