Tavaly a MÁV a késések után valamivel több mint hatmillió forintot fizetett az utasoknak, ami több mint kilencezer átalány-kártérítési igényt takart – írja a Napi Gazdaság hétfői számában a vasúttársaság tájékoztatása alapján.
Az éves utasszámhoz viszonyítva a kilencezer problémás eset elenyésző, évente ugyanis 139 millióan választják belföldi utazásukhoz a MÁV-Start vonatait.
Legtöbbször fizet
A feláras vonatok esetében a MÁV-Start átalány-kártérítést fizet, kivéve, ha a késést olyan vis maior okozta, amelynek elkerülése a vasúttársaságtól nem volt elvárható. Az átalány-kártérítés alapja az utas által a menetjegyért és felárért fizetett összeg. A késésért ennek az összegnek a 25 vagy az 50 százaléka igényelhető vissza, írja a napilap.
Ugyanakkor nyitott kérdés, hogy miként érinti a vasúttársaságot az Európai Bíróság friss döntése, amely szerint a közlekedési cégeknek vis major esetén is kártérítési kötelezettségük van, magyarán akkor is fizetnek, ha nem ők tehetnek a késésről.