A dolgozói elégedettséget vizsgáló felmérések alapvetően hibás elképzelésen alapulnak – állítja egy a Profession.hu által idézett szakértő.
Ezért mérik fel
Sok munkáltató időről időre munkavállalói elégedettséget mérő felméréseket készíttet a dolgozóival, hogy feltérképezze az igényeket. Az elképzelés azonban alapvetően hibás.
Azon a vállalati menedzsment körében elfogadott feltételezésen alapul ugyanis, hogy az elégedett, stresszmentes és boldog dolgozó jobban teljesít, kevesebbet hiányzik és összességében nagyobb profitot termel a vállalatnak.
Tévedésen alapul
Cy Wakeman, a Forbes szakértője szerint a dolgozói elkötelezettség témakörében készített felmérések alapvetően 3 téves feltételezésen alapulnak, melyek teljesen tévútra viszik a cég és a munkavállalók viszonyát.
A folyamat általában a dolgozók elégedettségének érdekében hozott felemás vállalati intézkedésekben, vagy felesleges “boldogító” erőfeszítésekben merül ki.
Kíváncsi rá, hogy a szakértő szerint melyik az a 3 téves feltételezés, amely a dolgozói elégedettséget mérő kérdőívek alapja? Tudja, miéert nem lehet egyformán fontos minden munkavállaló véleménye? Kattintson!