Gazdaság

Több száz munkahely szűnt meg a hazai akkumulátorgyárakban

Mohos Márton / 24.hu
Mohos Márton / 24.hu

Több száz dolgozótól váltak meg idén tavasz és nyár vége között a hazai akkumulátorgyárak. A Samsung 234 fővel, az SK két külön cégben összesen 350 fővel csökkentette a dolgozói létszámot – számolta ki a Telex című lap, az Opten adatai alapján. A lap szerint ennyi embert bocsátottak el, vagy ennyi távozó kollégát nem pótoltak a cégeknél.

Emellett a két cég több száz, de valószínűleg inkább több ezer munkaerő-közvetítőn keresztül foglalkoztatott dolgozótól is megvált, róluk azonban nincsenek pontos adatok.

Az a hír idén májusban járta be a magyar nyilvánosságot, hogy az SK iváncsai óriásgyárából egyik napról a másikra 600 dolgozót rúgtak ki. Később kiderült, hogy ők egy munkaerő-közvetítőn keresztül foglalkoztatott külföldi vendégmunkások voltak, a Külügyminisztérium pedig az eset után közleményben hangsúlyozta: egyetlen magyar munkavállalót sem érintenek az SK elbocsátásai.

A lap érdeklődött a két óriáscégnél, hogy pontosak-e a létszámcsökkenésről szóló számok, milyen munkakörökben szűntek meg munkaviszonyok, illetve történtek-e kirúgások vagy csak bizonyos szerződéseket nem hosszabbítottak meg. A Samsung nem válaszolt, az SK szerint a munkavállalói összlétszámunkban 2024 egészét tekintve ideiglenes csökkenés regisztrálható, mivel tavasz óta a korábban kölcsönzött munkaerő egy részét nem veszik igénybe. Ugyanakkor további jelentős elbocsátásokra vagy csoportos létszámleépítésre –  közlésük szerint – nem került sor.

A cég közölte azt is, hogy azoknak a munkatársainak egy részét, akik korábban az SK On Hungary dolgozói voltak, jelenleg a komáromi SK Battery Manufacturingben alkalmazzák. Székely Tamás, az SK üzemeiben jelen lévő Vegyipari Dolgozók Szakszervezetének elnöke a lap kérdésére a cég által közölt, utóbbi információt megerősítette.

Európában 2023-ig egyre több elektromos autót adtak el, ami miatt a magyarországi akkumulátorgyárak kibocsátása is exponenciálisan növekedett, és ezek a cégek tömegesen vettek fel új dolgozókat. Egy ponton azonban megtorpant, majd visszaesett az elektromos autók iránti kereslet Európában, így a magyar akkugyárak kibocsátása is. A lap szerint azonban a hazai akkugyárak már túl lehetnek a mélyponton.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik