Vitézy Dávid hétfőre összehívja a Fővárosi Közgyűlés Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési szakbizottságának rendkívüli ülését a tervezett HÉV-járatritkítások miatt. Az ülésre meghívja Karácsony Gergely főpolgármestert, a Lázár János által vezetett Építési és Közlekedési Minisztérium, a BKK és a MÁV vezetőit, az érintett kerületek (IX., X., XVI., XX., XXI. és XXIII.) polgármestereit, az utasokat képviselő civileket.
A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője közösségi oldalán azt írta: a BKK vezérigazgatója kérésére átadta a MÁV-tól megkapott terveket, a H6-os ráckevei, a H7-es csepeli és a H8-as gödöllői HÉV kapacitásának csökkentéséről.
Korábban a MÁV azt írta, járműhiány van, de döntés még nincs, a helyzet kezelésére olyan megoldást keresnek, ami a legforgalmasabb időszakokat, vonalakat nem érinti. A sajtóban megjelenteket nem lehet a MÁV-VOLÁN-csoport álláspontjának tekinteni.
Ha lesz változás, csak ennél jóval szerényebb mértékű lehet: olyan, amelyet az utasok túlnyomó része nem is érzékel majd.
Vitézy Dávid szerint a BKK-nak írtak ugyanakkor megerősítik a HVG információit. A gödöllői hév kapacitását csúcsidőben 18%-kal csökkentenék, 6 helyett 3 kocsival. Ezt javasolják a ráckevei vonalon is egyes Tökölről induló csúcsidei vonatoknál, és ennek alternatívájaként vetik fel, hogy a szintén zsúfolt csepeli hév ritkuljon csúcsidőben – ezek 20-23%-os kapacitáscsökkenést jelentenek. A MÁV szerint a
a rendelkezésre álló járműkapacitás a jelenlegihez képest 4 motorvonat egységgel kevesebb jármű napi forgalomba adását teszi lehetővé.
Vitézy azt írta: a járműpark legöregebb darabjai 58-61 évesek, a HÉV-járműbeszerzési tendert nem indították újra, semmi nem történik évek óta. Lázár János a 2022-re már építési engedélyekig jutott fejlesztési terveket a fiók mélyére dugta, a beruházásokat leállította. A szaktárca felelőssége az is, hogy az öreg, elavult, de eddig megbízhatóan működő HÉV-járművek karbantartási és alkatrészellátási rendszere összeomlott az új, bürokratikus központosítás miatt.
Budapest nem nyugodhat bele abba, hogy az állam rossz gazdája lett a HÉV-eknek.
A leépülő szolgáltatás egyre több autót, egyre nagyobb dugót és környezetszennyezést hoz a városra. Vitézy abban hisz, hogy vannak ügyek, amelyekben felül kell tudni emelkedni a politikai ellentéteken, ezért a főpolgármesternek, a közgyűlési frakcióknak együtt kell kiállniuk azért, hogy ezt a tervet meg tudják akadályozni.