Költségmegtakarítási és hatékonyságnövekedési céllal telepítettek a kiskereskedelmi láncok önkiszolgáló pénztárakat, és a vásárlók gyorsabb és kényelmesebb kiszolgálása végett – írja a Pénzcentrum, a BBC-re hivatkozva részletezve azt is, hogy milyen problémákat észleltek.
- Gyakran sorok alakulnak ki, mivel a gépek meghibásodhatnak vagy egyszerűen lassúak.
- Bizonyos termékeknél – például alkoholos italoknál – szükség van személyazonosság-ellenőrzésre is, amit csak egy emberi alkalmazott végezhet el.
Az amerikai Drew Egyetem szociológia tanszékének docense, Christopher Andrews szerint az áruházak eredetileg abban látták az önkiszolgáló pénztárak jövőjét, hogy csökkenthetik a munkaerőköltségeket.
Az önkiszolgáló pénztáraknál ugyanis könnyebben átcsúszhatnak olyan áruk is, amelyeket nem fizettek ki rendesen. Egyes adatok szerint az ilyen technológiát használó kiskereskedőknél
A telepítés jelentős költségeire is kitértek, illetve arra, hogy egyes nagy láncok már elkezdtek visszalépni az önkiszolgáló pénztáraktól. Például a Target korlátozza, hogy egyszerre hány terméket lehet vásárolni a gépekkel. A Walmart pedig a lopások miatt bizonyos üzletekből el is távolította az önkiszolgáló kasszákat.