Kínából hozzák majd az akksikat a BYD szegedi elektromosautó-gyárába

Hiába lettünk akkugyár-nagyhatalom?

Bár a környezetvédelmi aggodalmakat félresöpörve egymás után épülnek Magyarországon az akkugyárak (akkugyár-nagyhatalom leszünk jeligére), ennek ellenére a BYD Szegeden létesülő üzemében nem hazai, hanem Kínából behozott akksikat szerelnek majd be a készülő elektromos autókba. Ez derül ki abból a PR-interjúból, melyet Zhang Bo vezető mérnök, a BYD logisztikai osztályának vezérigazgató-helyettese adott a Szeged.hu-nak, és amit a hvg.hu szúrt ki.

A szakember elmondása alapján a szegedi üzem az európai piac ellátásának is fontos pillére lesz, ami otthont ad majd a teljes gyártási folyamatnak, kivéve az akkumulátorgyártást.

Külön visszakérdeztek a vezető mérnöknél erre a témára, vagyis hogy gyártanak-e majd akkumulátorokat is az üzemben. Azt válaszolta, hogy nem. Majd hozzátette,

az akkumulátorokat Kínában gyártjuk, majd Szegedre szállítjuk, és itt építjük be az autókba.

Kijelentette azt is, hogy számításaik, illetve korábbi építkezéseik adatai és tapasztalata alapján a szegedieknek nem kell aggódniuk a kipufogógáz, a zaj, a szennyvízkibocsátás, a hulladék vagy a forgalom miatt sem az építkezés során, sem később, az üzem működése idején.

Nem csak az akksikat hozzák majd Kínából, hanem már az építkezéshez szükséges dolgokat is.

Kapcsolódó
Kínából utaztatják Szegedre a BYD-gyár építési anyagait: 4 millió tonna hajón, vasúton
Befutott az első vasúti szállítmány a gyár acél csarnokelemeivel.