A budapesti 2-es vonalon futó régi Ganz-villamosokat hamarosan lecserélik új CAF-villamosokra – írta meg a Népszava. Az alacsony padlójú, légkondicionált járművek jóval komfortosabbak a hetvenes években gyártott „ICS” Ganzoknál, ugyanakkor a CAF-villamosok robusztusabbak, kissé szélesebbek, és a rövidebb változat is több méterrel hosszabb a vonalon most futó szerelvényeknél. Másrészt viszont a cserét az utaskényelem növelése és a zsúfoltság elkerülése is indokolja – írja a lap.
Az új, 34 méter hosszú CAF-villamosokat 2026 második felében állítanák forgalomba a vonalon. Ehhez azonban még több infrastrukturális beruházás is szükséges, így például a Lánchíd pesti hídfőjénél lévő aluljáró kismértékű átalakítása is.
A budapesti 2-es villamos a pesti Duna-parton a Bálna mellett elhaladva, a Lánchíd alatt átbújva, az Országházat megkerülve jut el a Margit híd lábához Dél-Pestről. A Duna-korzó villamosán való utazás különleges élményt nyújt a háttérben a budai panorámával, nem véletlen, hogy 2012-ben beválogatták a világ tíz legszebb villamosvonala közé.
„A pesti alsó rakpart ütemezett megújítása folyamatosan zajlik” – válaszolta a Népszava kérdésére a városháza. Idén a Jane Haining rakpart fejlesztése valósul meg a Lánchíd és Erzsébet híd között. Ez a fejlesztés az útpálya és partél közötti sávban valósul meg, így a rakpart jelenlegi forgalmi rendjét elkészült állapotában nem érinti. A kivitelezési munkákat munkaszakaszokra bontva ütemezetten végzik, mindig csak az építéssel érintett területrészeket zárják le. Folyamatosan biztosítják a rakparti hajók megközelítését, a hajók kiszolgáló forgalmát, illetve a területen a gyalogosközlekedés is szabad marad a part menti sávban. Az autós forgalom tehát egyelőre marad, ahogy a már elkészült szakaszokon is.
A lap szerint Karácsony Gergelyék óvatosak, a korábbi nagyszabású autómentesítési tervekben megfogalmazottakhoz képest jóval lassabban és kisebb lépésekkel haladnak. A Népszavának azt mondták, hogy a rakpart hosszú távú átépítésének a tervezése még folyik, amelyet széles körű egyeztetés kísér számos civil és szakmai szervezettel, köztük a Magyar Autóklubbal, a Város és Folyó Egyesülettel, illetve a Magyar Közlekedési Klubbal. A rakpart teljes körű átépítésének tervei a Budapesti Közlekedési Központ megbízásából készülnek, és az Európai Unió TOP Plusz Komplex Klímaadaptációs és Közterület-megújítási programjának finanszírozásában valósulnak meg. Ez is része annak a 300 milliárd forintos fejlesztési csomagnak, ami Budapest fejlesztését garantálja a 2029-ig tartó időszakban – írja a Népszava.