Gazdaság

Bukhatják a zöld rendszámot a plug-in hibridek, meg a vele járó előnyöket is

Adrián Zoltán / 24.hu
Adrián Zoltán / 24.hu

Már rebesgették egy ideje, kedden pedig társadalmi egyeztetésre kiadott tervezet is lett belőle, hogy elvennék a zöld rendszámot a plug-in hibrid autóktól. A dokumentum szerint szeptember elsejétől nem lehetne ilyen járművet zöld rendszámmal forgalomba helyezni Magyarországon, 2026. november 30-áig pedig a már kiadott rendszámtáblákat is le kellene cserélni – erre minden bizonnyal legkésőbb a műszaki vizsgánál kerülhet sor – írta a Pénzcentrum.hu.

Kitérnek arra is, hogy elfogadása esetén hány autó(s) lehet érintett – több tízezer zöld rendszámot kell majd „hagyományos” fehérre cserélni. Az 5N vagy 5P környezetvédelmi osztályba sorolt gépkocsikról kell levenni a zöld rendszámot. A Belügyminisztérium adataira hivetkozva közölték, hogy a két kategóriában május végéig 41 218 zöld rendszám lett kiadva – legalább ennyi rendszámtáblát kell tehát lecserélni a következő bő 2 évben.

A zöld rendszám lecserélés azért fájhat az érintetteknek, mert számos előnnyel jár, például ingyenes parkolással. Csakhogy cikkükből kiderül egy turpisság is.

A tervezettel egyetértő Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (GÉMOSZ) elnöke, Gablini Gábor elmondta a portálnak, hogy nemcsak Magyarországon okoz fejtörést, hanem Kínában, az Egyesült Államokban is, hogy a vásárlók egy jelentős része (nem mindenki) trükközött – csak a zöld rendszám, és az azzal járó kedvezmények miatt vett plug-in hibridet, de egyébként nem tölti az autót, hanem belsőégésű motorral jár.

Elmondása szerint flottakezelők Magyarországon is beszámoltak arról, hogy nem kevés olyan plug-in hibrid autó van, amit amikor visszavesznek három év után, még a töltőkábel be volt csomagolva az eredeti állapotában. Azaz sosem töltötték az autó.

Mi azt gondoljuk, hogy az emberek ne azért vegyenek plug-in hibridek, mert zöld rendszám jár hozzá, hanem azért, mert a mindennapi használatban az meghozza azt a többlet előnyt, amiért racionális ezt a meghajtást választani

– jegyezte meg.

A szervezet szerint a plug-in hibridek gazdasági előnye az olcsóbb közlekedés, és a tisztán elektromos modellekkel szembeni árelőny kell hogy legyen, nem pedig a többi, államilag biztosított kedvezmény, vagy hogy ingyen lehet parkolni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik