Hosszabb kihagyás után ismét sokmilliárdos megrendelésnél bukkant fel Homlok Zsolt érdekeltsége, de már nem Mészáros Lőrinc multimilliárdos üzlettársaként, és nem is Magyarországon, hanem Romániában. Mint korábban megírtuk, a Mészáros családba 2017-ben beházasodott Homlok Zsolt kiesett a pikszisből, amiből a külső szemlélők annyit érzékelhettek, hogy a vasútépítő vállalkozó elköltözött a felcsúti családi központból, Mészáros Ágnes visszavette lánykori nevét, Mészáros Lőrinc pedig két komoly vasúti projektből is kitette. A vasútépítő szakmában azt a következtetést szűrték le, hogy Homloknak ezután aligha terem zsíros megrendelés a hazai piacon.
Tavaly szeptemberben megalapította a Homlok International Kft.-t, és akkor kérdésünkre azt közölték, hogy a nemzetközi piacon kívánják hasznosítani a vasúti érdekeltségeiben meglévő szakembergárda szaktudását és tapasztalatát. A kft tavaly év végén megalapította a Homlok Románia Kft.-t és ez a cég bukkant fel most Romániában, a Temesvári Regionális Vasúti Igazgatóság pályázatán.
A közbeszerzést tavaly októberben írták ki egy, a Temesvár Keleti Pályaudvarát (Timişoara Est) a reptérrel összekötő, valamint a Maros-völgyében (de már Arad megyében) a IV-es páneurópai vasúti folyosón lévő, Radna felé tartó vonal rekonstrukciójára. A február 15-ei jelentkezési határidőre három cég és két konzorcium adott be ajánlatot, a romániai közbeszerzési értesítő adatai szerint:
- a Porr Construct,
- az FCC Construction SA,
- a Swietelsky Construct, továbbá
- a Precon Transilvania SRL (projektvezető) – Homlok Románia Kft. – Drum Asfalt trió,
- illetve a BAWI Construction (projektvezető) – Constructim SA páros.
Az egyik konzorciumban, meglepetésre magyar cég is szerepel, ami nem mindennapos a romániai vasúti fejlesztésekben, szúrta ki a 24.hu.
A beruházás összértéke körülbelül 65 millió euró, amit vissza nem térítendő uniós forrással finanszíroznak, ebből kell megépíteni a Temesvár Keleti Pályaudvarát a Traian Vuia Repülőtérrel összekötő 10,2 kilométeres villamosított vasútvonalat, valamint felújítani, villamosítani az állomást Radnával összekötő 5 kilométeres, már meglévő vonalat. Elsőre furcsának tűnhet, hogy miért kell felújítani Radnáig a vonalat, csakhogy a Maros-partján lévő, Lippához tartozó városrész a IV-es páneurópai vasútvonal jelentős megállója, innen rövidített vonalon érhetik el a szomszédos Hunyad vagy Fehér megyei utasok a regionális repteret, megszabadulnak az Arad felőli kerüléstől.
Temesvár keleti pályaudvarát jelenleg is vasútvonal köti össze a város főpályaudvarával, a szinte a belvárosban lévő északival, tehát innen sem lesz gond a reptér gyors megközelítése.
A Precon Transilvania céget 2019-ben jegyezték be Nagyváradon, 2022-ben átszámítva körülbelül 2,44 milliárd forint árbevételt és 228 millió forint profitot ért el a 93 alkalmazottat foglalkoztató cég. A vállalkozás jelenleg vitában áll az állami autópálya építővel (CNAIR), miután hiába írták alá a szerződést tavaly a Bisztraterebes (Chiribiş) – Bihar (Biharia) közötti autópálya-szakasz építésére, a munkálatokat nem kezdték el.