Gazdaság

Gondok lehettek egyes június 12-ei OTP-s tranzakcióknál

Mohos Márton / 24.hu
Mohos Márton / 24.hu

Akik felmentek kedd reggel vagy délelőtt az OTP internetbankjába, az alábbi figyelmeztetéssel találkozhattak:

Megkérdeztük az OTP-t, ez mit jelent.

  • Előfordulhatott, hogy valaki 12-én kártyás vásárlást indított, ami sikertelen lett, mégis levonták a számlájáról az egyenleget. De vajon ha többször is próbálták a tranzakciót, többször is levonhatták?
  • Előfordulhatott-e, hogy a neten rendelt 12-én, kártyával fizette ki a vásárlását, és érinthette a hiba a tranzakciót? Honnan tudhatta az illető, hogy a tranzakció az teljesült-e, vagy sem? Ha többször is próbálkozott, többször is levonhatták a számlájáról az összeget anélkül, hogy teljesült volna a tranzakció? Ha azzal csenget be a futár, hogy fizetnie kell, honnan tudhatja, hogy valóban kell-e fizetnie?
  • A közlemény azt is jelentheti, hogy ha valaki 12-én készpénzt akart felvenni ATM-ből, a gép nem adott ki neki készpénzt, az egyenlegéből mégis levonták a kért összeget. Ha többször próbálta, akkor többször is levonták?

Tudakoltuk továbbá, hogyan, honnan lehet látni a számlaegyenlegből, hogy a hiba érintette-e a számlatulajdonost. Az is érdekelte volna lapunkat, hogy a számlatulajdonosok hány százalékát érinthette a hiba. Kérdeztük még, mit jelent, hogy az érintett számlák egyenlege rendezésre kerül, illetve hogy mikor rendeződnek a számlaegyenlegek.

A bank válaszában ilyen részletekre nem tért ki. Annyit írtak, hogy az OTP Banktól független szolgáltató miatt fordulhatott elő, hogy egyes, június 12-én indított kártyás tranzakciók csökkentették a számlaegyenleget, azonban a kereskedő oldalán, illetve az ATM-en sikertelen vásárlásként vagy sikertelen készpénzfelvételként jelentkeztek. Arra kérték ügyfeleiket, számlaegyenlegük ellenőrzésével győződjenek meg arról, hogy a kártyatársasági hiba érintette-e bármely június 12-ei tranzakciót.

Arra, hogy mikor rendeződnek a számlaegyenlegek, nem írtak konkrétumot, csak annyit, hogy az érintett számlák egyenlegét rövid idő alatt rendezik, illetve megismételték ami a közleményben is szerepel, vagyis hogy az ügyfeleknek nincs teendője.

Végül a kellemetlenségért a szolgáltató nevében is elnézést kértek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik